سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبداللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

معلولان باید از تمام امکانات شهری بهره‌مند شوند/ لزوم اجرای برنامه‌های راهبردی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه سرعت پیشرفت آسیب‌های اجتماعی نسبت به پیشگیری از آن بیشتر است، باید اجرای برنامه‌های راهبردی در اولویت قرار گیرد.

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: وجود مددسراها با ظرفیت بیش از ٣ هزار نفر برای نگهداری کارتن خواب ها، سامان سراها با ظرفیت ٣٧٠ نفر، مراکز پرتو با ظرفیت ٣ هزار نفر برای نگهداری از کودکان کار و خیابانی، مراکز بهاران با گنجایش ٢ هزار و ۵٠٠ نفر جهت توانمندسازی معتادان و بازگشت به خانواده، کمپ های ترک اعتیاد با ظرفیت نگهداری ٧٠٠ نفر به صورت شبانه روزی و مجموعه همراه سراها در کنار دو بیمارستان دولتی تهران از جمله مراکزی هستند که شهرداری تهران برای کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت آسیب های اجتماعی نسبت به پیشگیری از آن بیشتر است، اضافه کرد: باید با با بهره گیری از تمام پتانسیل‌های موجود و هم‌افزایی بخش‌های مختلف شهرداری و سایر دستگاه ها و نهادهای کشور و با برنامه راهبردی، برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت ها در راستای ساماندهی حوزه اجتماعی و کاهش آسیب ها،  تلاش کنیم.

عبداللهی در خصوص لزوم توجه مسئولان شهری به جامعه معلولان، خاطر نشان کرد: معلولان باید مطابق با سایر افراد جامعه در شهر زندگی کنند و به طور عادلانه و مساوی با دیگر شهروندان از امکانات و تجهیزات شهری  بهره ببرند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: توجه به خانواده‌های دارای بیش از دو معلول به عنوان نیازمندان خاص شهر تهران برای رسیدگی ویژه به آنان در باب خدمات درمانی، اهدای ویلچر، تعمیرات منزل، نصب آسانسور، مناسب سازی معابر در جلوی منازل و غیره در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

سرعت پیشرفت آسیب‌های اجتماعی نسبت به پیشگیری از آن بیشتر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.