سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت:

شریعتمداری تعامل خوبی با جریان‌های سیاسی کشور دارد

نماینده مردم شازند گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تعامل و رابطه خوبی با جریان های سیاسی مختلف کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صحبت‌های حسن‌پور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت عمدتا به شرایط موجود برمی‌گشت و کمتر برنامه‌های پیشنهادی شریعتمداری را شامل می شد.

وی در ادامه افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ساختار شکل یافته دارد و برگرفته از چهار وزارتخانه با مأموریت‌ها و اهداف راهبردی است، همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 95، 22.5 درصد از تولید ناخالص کشور را داشته و هم اکنون بیش از 7 میلیون نفر در حوزه های صنعت، معدن و تجارت اشتغال دارند که حاکی از اهمیت این بخش در حوزه اشتغال است.

نماینده مردم شازند بیان داشت: سپردن سکان این وزارتخانه نیازمند وزیری اهل کار، عمل، باتجربه، سرد و گرم چشیده، مدیری با درایت، حافظ خون شهدا و رهرو ولایت و معقولیت کافی در جامعه است که در این میان خدمات و سوابق شریعتمداری گویای این مسائل است.

ابراهیمی در ادامه به سوابق مدیریتی شریعتمداری اشاره کرد و گفت: قائم مقام وزیر بازرگانی در دولت سازندگی،  عضو هیئت امنای ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، نماینده تام الاختیار ایران در الحاق سازمان تجارت جهانی، 2 دوره حضور در رأس مسند وزارت بازرگانی دولت اصلاحات، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی و روابط خارجی با حکم رهبر معظم و معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت یازدهم از سوابق درخشان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است.

وی در ادامه بیان داشت: وی ارتباطات موثری با جریان‌های سیاسی کشور و مقام‌های نظام دارد همین امر زمینه فعالیت او را در حوزه دولت، صنعت،  معدن و تجارت فراهم می‌کند.

نماینده مردم شازند افزود: شریعتمداری تجربه خوبی در مسائل اقتصادی و بازرگانی دارد. وی  می تواند با به کارگیری افراد متخصص در زمینه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه بسیار موفق ظاهر شود.

ابراهیمی گفت: در جهت ساماندهی ساختار، جلوگیری از مداخله غیرضروری دولت در اقتصاد و واگذاری امور تصدی‌گری در راستای اصل 44، ادغام و انحلال شرکت‌های ریز و درشت مانند مراکز تهیه و تولید کالا، شرکت معاملات خارجی و ایجاد سازمان توسعه و تجارت فعلی نشان دهنده درک او از برقراری ساختاری منسجم است.

وی در ادامه بیان داشت: شریعتمداری در دخالت دادن صنوف و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد به منظور کسب و پیشه مناسب در بازرگانی و تجارت همیشه پیش قدم بوده اند چرا که وی مورد تأکید اصناف و اتحادیه ها است. این موضوع در نهایت زمینه ساز اشتغال و ورود اصناف به حوزه ملی خواهد شد.

نماینده مردم شازند افزود: او به سازمان ملی استاندارد در کنار سازمان توسعه و تجارت ایمان دارد، به طرح های ملی اشراف کامل داشته و در جهت رفع مشکلات برآمده اند.

ابراهیمی تصریح کرد: شریعتمداری که در سال‌های اخیر معاونت اجرایی رئیس جمهور را بر عهده داشتند با ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم خارج  از کشور زمینه ورود آنان را به سرمایه گذاری در خارج از کشور فراهم کرده است.

وی گفت: از ارزش ها و مشخصات بارز وی توجه به اقتصاد مقاومتی است، همچنین در سرمایه گذاری داخلی و خارجی اهتمام ورزیده و به آمایش سرزمین مبنی بر توسعه متوازن سرمایه گذاری بهای زیادی داده همچنین سیاست کاهش سهم دولت در اقتصاد اولویت داده و دیپلماسی کسب و کار را به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود مد نظر قرار داده است.

نماینده مردم شازند بیان داشت: سعی در کاهش خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و تلاش برای ارزش افزوده بیشتر، توجه به محیط زیست، جلوگیری از فساد، پیگیری جدی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی، تلاش برای افزایش صادرات  غیرنقدی از دیگر برنامه های شریعتمداری است که 70 درصد آن با اسناد بالادستی منطبق و 30 درصد باقیمانده همسو است.

ابراهیمی به توقعاتی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطالبه  می شود اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مسئولیت سنگینی دارد چرا که وارث مشکلاتی هستند که از گذشته باقیمانده، بنابراین باید با تلاش وهمت فراوان در جهت رفع آن گام بردارند همچنین شاخص های بین المللی باید ارتقا یابد.

وی در ادامه به شاخض ها اشاره و افزود: در شاخص فضای کسب و کار رتبه 120، آزادی اقتصاد رتبه 155، رقابت پذیری جهانی 76 و توانمندسازی تجاری 136 را داریم در حالی‌که سهم ایران در تجارت جهانی حدود 3دهم درصد است، که هیچ کدام زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده مردم شازند تصریح کرد: بیش از 85 هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک و 790 شهرک و ناحیه صنعتی شرایط  خوبی ندارند و بسیاری از کارگران آنها بیکار و شرایط نامطلوبی را متحمل شده  اند، همچنین قاچاق کالا عرصه را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده، بنابراین باید با ایجاد برنامه ساده محور  این مسائل را مدیریت کنیم.

ابراهیمی بیان داشت: در ایجاد فرصت ها مدیریت درستی نشده است و فرصت ها اغلب به سازمان تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری بانک ها که تخصصی در این زمینه ندارند سپرده شده همچنین مواردی که به اشخاص داده شده به دلیل استفاده از رانت فرصت سوزی شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل وضعیت نابسامانی که در خصوص آلایندگی برخی از صنایعی مانند فولاد مبارکه اصفهان، آلومینیوم اراک و غیره وجود دارد مشکلاتی به وجود آمده که این موارد باید مدیریت شود.

نماینده مردم شازند افزود: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت باید به صنعت خودروسازی ورود جدی داشته باشید چرا که زمانیکه هدف تولید خودرو بازار مصرف داخلی باشد هم از لحاظ کیفیت، ایمنی و قیمت شاهد حرکت سازنده نخواهیم بود و اگر شرایط در بازار خارجی فراهم شود مردم دیگر مجبور به تحمل این وضعیت نخواهند بود و اتفاقات دیگر رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.