سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

مصائب خرید یک خودرو ایرانی/ پاسخ نمایندگی ها به بلاتکیلفی مشتریان: بروید شکایت کنید!

نمایندگی‌های خودروسازان داخلی پس از ماه‌ها ثبت نام، خودرو را به مشتریان تحویل نمی دهند و با وجود پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان هیچ مقامی پاسخگو نبود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از نیم قرن ساخت خودرو در کشور کماکان انحصار تولید خودرو در دست دو غول خودروساز دولتی ایران خودرو و سایپا است. نگاهی به این 50 سال به خوبی نشان می دهد که علی رغم حمایت همه جانبه دولت، این دوشرکت خودروساز  هنوز نتوانتسته اند آنطور که باید و شاید انتظار مشتریان را برآورده کنند.

شاید استقبال گسترده مردم از خودروهای بزک شده چینی به علت عقب ماندگی خودروهای داخلی از نوآوری های جدید صنعت خودرویی است.

 از مشکلات خرید خودوری داخلی می توان  پیش فروش قطره چکانی که سبب ایجاد بازار سیاه و اختلاف چند 10 میلیونی با بازار می شود تا سطح پایین خدمات پس از فروش و جولان نمایندگی های غیرمجازی که صرفا به دنبال خالی کردن جیب مشتریان هستند، اشاره کرد.

این روزها به سبب همان انحصار مذکور و کاهش قدرت خرید، مشتریان به ناچار به سمت  خودروها داخلی روی می آوردند که همین امر موجب شده تا نمایندگی های ایران خودرو برای مشتریان کیسه بدوزند.

طی تماس های مکرری که برخی مشتریان با باشگاه خبرنگاران جوان داشته اند یکی از نمایندگی های ایران خودرو اقدام به کلاهبرداری از مشتریان کرده و با فروش برخی محصولات این شرکت میلیاردها تومان به جیب زده است.

جالب آنکه برخی از این نمایندگی ها اقدام به فروش محصولات سایر شرکت های خودروسازی کرده و هنگامی که مشتریان به آنها معترض  شده اند که پس از ماه ها خودرو به آن ها تحویل داده نشده با این پاسخ مواجه می شوند که" بروید شکایت کنید" !

خلا نظارتی موجب شد تا این نمایندگی ها ساز خود را بزنند و با توجه به مسیر طولانی قضایی برای شکایت،مشتریان برای رسیدن به مطالبات خود ناچارند تا به هر آنچه که نمایندگی می گوید تن بدهند.

به نظر می رسد یکبار برای همیشه باید تکلیف نمایندگی‌ها و فروش خودروهای بی کیفیت داخلی حل شوند و مردم مستاصل را از سردرگمی درآورد و قطعا برخودر قهری مناسب با اعمال غیرقانونی این نمایندگی ها موجب خواهد شد تا اعتماد از دست رفته دوباره به مردم بازگردد.

پیگیرهای مکرر خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان برای شنیدن پاسخ مسئولان ایران خودرو در خصوص اقدامات نمایندگی های غیرمجاز و کلاهبرداری هایی که اخیرا از سوی نمایندگی های این شرکت خودروسازی صورت گرفته بی نتیجه ماند و اگرچه وعده مصاحبه با مدیران فروش این شرکت داده شد، اما هماهنگی در این خصوص از سوی روابط عمومی این مجموعه صورت نگرفت.

آن چه که انتظار می رود پاسخگویی خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبال اتفاقات ناخوشایند رخ داده است که تاکنون اقدامی در خور صورت نگرفته و نکته حائز اهمیت این است که بهره مندی از خدمات بدیهی ،حق طبیعی مشتریان است که از آنها سلب شده و هیچ مقام مسئولی جوابگو نیست.

 هیچ دستگاهی بر وضعیت فروش‌ها نظارت ندارد

 سعید مؤتمنی اظهار داشت: با حذف واردکننده‌های متفرقه خودرو، تأمین نیاز بازار خودروهای وارداتی از طریق نمایندگی‌ها امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: افرادی که مجوز نمایندگی‌های رسمی را دارند، بیشتر به فکر پیش‌فروش خودرو و جمع کردن پول مردم هستند تا در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و در نهایت نیز خودرو را پس از گذشت چند ماه به خریدار تحویل می‌دهند،‌ به این ترتیب این واردکنندگان بیشتر به دنبال منافع مالی خود و تأمین نقدینگی هستند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر، خودرو را با اقساط 5 ساله و بدون سود به مشتریان تحویل می‌دهند و تحویل خودرو نیز در همان زمان مراجعه مشتری به نمایندگی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی در ایران ابتدا پول را از مشتری می‌گیرند و خودرو را 9 ماه بعد تحویل می‌دهند.

مؤتمنی با تأکید بر لزوم نظارت وزیر جدید صنعت بر روند پیش‌ فروش خودرو در کشور‌، گفت: هم اکنون هیچ دستگاهی بر وضعیت فروش‌ها و حاشیه بازار خودرو نظارت ندارد.

به گفته وی، افرادی که نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی در ایران هستند، بیشتر بنگاه‌داری می‌کنند و اشتغالزایی برای کشور نداشته‌اند بلکه به فکر سود و افزایش منابع مالی خود هستند. در حالی که باید از توان مالی شرکت مادر استفاده کنند و همان طور که شرکت‌های مادر خودروساز در کشورهای دیگر محصولاتشان را با شرایط مناسب و بدون سود عرضه می‌کنند در ایران نیز به همین صورت عرضه خودرو انجام دهند.

 دولتی بودن و انحصار، مانع از رسیدگی به تخلفات

 احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با توجه به اینکه صنعت خودرو هم از طریق دولت حمایت می شود و هم تعرفه واردات خودرو افزایش یافت ، مسئولین هیچ گاه به افزایش خدمات یا بهبود کیفیت آن فکر نمی کنند و همیشه خدمات پس از فروش یکی از مشکلات این بخش بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه انحصار در این بازار وجود دارد، لذا مدیران آن هیچ گاه تلاشی در جهت افزایش خدمات پس از فروش و نظارت به زیرمجموعه ها آن نمی کنند.

کیمیایی اسدی با اشاره به اینکه در صنعت خودرو حجم بالای اشتغال وجود دارد، بیان کرد: در این حوزه چیزی بالغ بر یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاغل هستند و همین موضوع سبب شده تا دولت بسیار محتاط تر با مشکلات خودروسازان داخلی برخورد کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: ایران خودرو از سال 46 فعالیت خود را آغاز کرد اما آنچنان که باید و شاید پیشرفت نکرد، شاید در اوایل دهه 50 به کشورهای حاشیه خلیج فارس خودرو صادر می کردیم اما اکنون دیگر این موضوع به دلیل کیفیت پائین رخ نمی دهد.

وی در پایان بیان کرد: طبق قانونی قرار بر این بود تا ظرف 5 سال تعرفه خوردو به رقم صفر برسد، اما با گذشت حداقل 7 سال هنوز شاهد تحقق این امر نبوده ایم و با روند فعلی خدمات رسانی خودروسازان داخلی رویکرد مردم به خرید خودرو وارداتی بیشتر شده است.

 انتهای پیام/

 گزارش از هادی سیانکی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۱۵:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
منو دو هفته سر گردون کردن این نمایندگی
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
عالی تشکر
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
تنها راه نجات اینه که باس از بخش خصوصی بپرسن چن میگیرن همینا رو بزنن و اگه قیمتشون کمتر بود بدن بخش خصوصی
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
ماشالا
ناشناس
۰۶:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
ناشناس
۰۶:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
نخریم درست میشه
ناشناس
۰۳:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
کمپین های نخریدن خودرو باید دوباره راه بیفته٬ اما اینبار جدی تر
ناشناس
۰۲:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خوب نیست
ناشناس
۰۱:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خوش بحالتون که دنبال ماشینین من رانندگی هم بلد نیستم
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی خیلی ممنونیم
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدایا خودت کمکمون کن
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
نخریم درست میشه
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تقصيره خودمونه كه مي خريم نه_به_خودروهاي_بي_كيفيت
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تقصيره خودمونه كه مي خريم نه_به_خودروهاي_بي_كيفيت
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
محصولاته داخلی کیفیت نداره من ۵ماه خودرو داخلی گرفتم بداز گذشته ۵ماه خیلی به مشکل برخوردم
منصور
۱۹:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اینجور جوابها مال موقعی که //طرف خیلی گردن کلفته//یا کسی به کسی نیست
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
پراید جووون دوستت دارم
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی چرا باید گرونی باشه
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی چرا باید گرونی باشه
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
واقعا چي ميشه گفت
محمد
۱۷:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من خودم یه ماشین گرفتم ۶هزارتا فقط کار کرده یه خطایی به اسم عدم احتراق چهارتا سیلندر داره که دوماه ماشین خوابید اصلا نه فهمیدن چشه الان هم گفتن بردار ببر اینجا پارکینگ نیست نمیدونم باید چیکار کنم کجا شکایت کنم
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
ماشینهای بی کیفیت و قیمت بالا
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
ماشینهای بی کیفیت و قیمت بالا
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من اصلا نمیرم خودرو بخرم حالاببین
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من اصلا نمیرم خودرو بخرم حالاببین
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چرا باید خودروی ایرانی گرون بشه والا من نمیتونم حتی یه پیکان هم بخرم چون گرونی است گرونننننننننننننننن
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چرا باید خودروی ایرانی گرون بشه والا من نمیتونم حتی یه پیکان هم بخرم چون گرونی است گرونننننننننننننننن
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خدای خودت به داد ملت برس ای خدا
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اتفاقا خودروهای قدیمی دوامش ازاین خوروهای هزارویک ایراد بهتراست
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
زنده باد پراید
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
معلوم نیست؟!؟
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
مردمه که میرن کلی پول میدن واسه یه تیکه اهن
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
معلوم نیست؟!؟
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام
من در شهرهای مرزی زندگی میکنم
ما می توانیم ماشین خارجی را بدون پول گمرکی دادن سوار شیم
پولش هم دارم
فرزاد
۱۴:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
دیگه کم آوردم هر روز باید ماشین را باید ببرم گارانتی تقریباً تمام قطعات خودرو عوض کردم ولی این داستان ادامه داره تو رو خدا مردم چه گناهی دارن الله اکبر
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی آخه
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اینقدر خودرو تو کشور زیاده که باید درازنای تولید یک محصول یکی ساقط بشه خودرو تاریخ ده سال بالا باید ساقط بشه والا محیط زیست خراب میشه قدم به قدم تعمیرگاه و لوازم جانبی میشه خلاصه وضعیت بدی پیش خواهد آمد
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
این دوتا شرکت دیگه تولید کننده نیستن شرکت بازرگانی وارداتی شدن دیگه دلیلی برای دادن حق انحصار بهشون نیست !!!!!
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
این دوتا شرکت دیگه تولید کننده نیستن شرکت بازرگانی وارداتی شدن دیگه دلیلی برای دادن حق انحصار بهشون نیست !!!!!
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من نمیدانم چرا قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم ورود نمیکند
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چی ؟
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
واقعا" حال ادم حتی از اسم خودرو ساز داخلی بهم میخوره ! رسیده به تولیدات اشغال !
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چه فایده کو گوش شنوا ؟
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
یارو اونسر دنیا ماشین اتومات هیبریدی سوار میشه ما بهش میگیم کافر بعد خودرو ساز ما هنوز داره پراید وپژو 30 سال قبل رو 9لاپهنا بامردم بد بخت حساب میکنه
گوهری
۱۳:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
ای خاک ....................

مردم بیچاره که مجبوریم تن به این همه ظلم بدیم.پس کجا هستن اونایی که تا کوچکترین حرفی از دهنت بیرون میاد رگ گردنش آن متورم میشه و آدمو به هزار گناه ناکرده محکوم می‌کنند.آخه تکلیف ما مردم بیچاره فقیر چیه که تو زمستون باید زن و بچمونو با موتور جابجا کنیم.
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
این مردم حقشونه
همون موقع که مثل .... رفتند خودرو های باد کرده و بی کیفیت آقایون رو به چند برابر قیمت بصورت قسطی خریدند اعلام کردند که مثل بلانسبت در خدمتیم هر بلایی میخواهید سر ما بیارید حالا هم باید ساکت باشند
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اوووووووووووووووووووو
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
به دليل بي قانوني
سجاد
۱۲:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اینا چرا ناشکر هستن مردم ...واقعا نمیبینید عینک بزنید داچ این همه خدمت این همه پول واقعا که ..
سعید
۱۲:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والاماکه خسته شدیم.دولتهاعوض میشن هیچ اتفاقی درزمینه جلوگیری ازکلاهبرداری ازمردم توسط خودروسازهانمیفته.هیچ برخوردقانونی نمیشه.روزبه روزم کیفیت خودروداخلی کمتروقیمتش بیشترمیشه.آدم شک میکنه نکنه مسئولین خودشون میخوان که اینطوری باشه.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خوب وقتی شرکت سایپا و ایران خودرو دولتی هستند به که شکایت می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسحاق
۱۲:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تقصیر خوده مردمه
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
وقتی یه مشت بی سواد صندلی های مدیریت ها رو پر کنن بهتر از این نمیشه دوستان بهترین راه حل اینه که اصلا نخرید
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چه فایده داره کو گوش شنوا !!؟
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
وزارت صنعت و معدن همشون .............. چه جوری نظارت کنن
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خودرو وارداتی بقیه کشورا هم خودرو های داخلیشونو اقساطی بدون سود و بلند مدت میدن نه مثل اینجا ضبط خودرو رو در میارن یا فروش اقساطیشون ک کم کم ده میلیون سود میگیرن خودرو هاتون اشغاله سگ چینی شرف داره به این اهن پاره ها کع با پلاستیک بازیافتی میسازین. ماشیناتون با دست میشه درشو خم کرد. مزخرفید مزخرف
شاه محمدی
۱۱:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
با سلام فقط ایران خودرو و سایپا نیستند بلکه کرمان موتور از این دو بدتر شده یک ماهه نام نویسی کرده 53500000تومان پول گرفته هنوز ماشین نداده قسط سه ماهه اولش را دارد میگیرد
96میلیون را 111میلیون میگیرد وهیچ جواب قانع کننده ای نمیدهد
رضا
۱۱:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه آن قوم................
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
مردم باید دوباره خرید خودرو ایرانیو تحریم کنن
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
کدوم خودرو ایرانیه . اینا با هر تکان بازار ارز قیمت ها را افزایش می دهند. یادمه 206 گرانتر از ال 90 بود ولی حالاگران شده آیا کسی هست که بگه جرا
علیرضا
۱۱:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خانه از پای بست ویران است.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اگرمجلس و دولت جدی بودند وقوه قضائیه سریع ودقیق رسیدگی میکرد و مجازات میکرد وضع ما بگونه دیگری بود.
فعلا مردم خودشان باید نخرند
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
ای وااای
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب بابا
رضا
۱۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظرم خودروهای ساخت داخل کشور علی رغم قیمت های خیلی بالا و گزاف فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند
رضا
۱۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظرم خودروهای ساخت داخل کشور علی رغم قیمت های خیلی بالا و گزاف فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
کافیست مقایسه کنید: تویوتا کرولا قیمت جهانی اش حدود شصت میلیون تومان است و قیمت دنا پلاس هم حدود 51 میلیون! اما تفاوت آنها زمین تا آسمان است!!! یعنی شما با پول یک دنا میتوانید یک کرولای کم آپشن بخرید!
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بیچاره مردم ایران که با پوا هنگفت اشغال سوار می شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب بابا
ناشناس
۱۶:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تازه اولشه همه خودرو مونتاژان ما دارن میرن سمت چین یه نگاهی بندازید تو سبد محصولات .به به چه محیط زیست قشنگی در انتظار آینده ماست . چه آینده قشنگی منتظر به اصطلاح مهندسان الکی ماست . چچه بلایی قراره سر بازار کار ما بیاد . بابا مردم یه حرکتی یه کمپینی یه کاری بکنید جون شرفتون .
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تا وقتی خودرو سازهای ما در انحصار آقا زاده ها است و به صورت فامیلی اداره میشه و ورود با سوادها ممنوعه همینه

خدا خودش گفته هر قومی که ظلم رو پاسخی ندهد خدا هم از اون قوم رو برمیگردونه .
ناشناس
۱۶:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
جون مردم به لبشون رسیده
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تازه طبیعت یکسال نفس راحت میکشه از دست شما ملت .....
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
مشکل از ضعف قوانین حقوقی و طولانی بودن رویه دادرسیه که دیگه کسی از دادگاه و شکایت نمیترسه
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
آقای هزار میلیاردی اگه پاسخگو بود که قبلا پاسخ داده بود
ناشناس
۱۶:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدارحم کنه
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
معلوم نیست؟!؟
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
در یک زمانی مردم خوب عمل کردند
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
در همون زمان، مسئولین با وعده وام 25 میلیونی هم خوب نشون دادن که عملکرد اون دسته از مردم چقدر واهی بود...
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
برای خرید پژو پارس tuf باید 8 ماه توی نوبت ماند چون دلالان خودرو با خرید بیش از حد وفروش 41.5 توی بازار به سود حداقل 8 تا 9 میلیونی می رسند وعملا مصرف کننده اصلی از این بابت ضرر می بیند .باید فروش فله ای به یک فرد متوقف شود.برندهای پر فروش باید هر فرد فقط یک خودرو حق خرید داشته باشد .
نیما
۰۹:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام
خودم موقع خرید به من برگه دادن ماشین تو 30 روز کاری تحویلتون داده میشه بعد سی روز کاری رفتم نمایندگی بهم گفتن 45 روز کاری بعد 45 روز کاری از شرکت ایران خودرو زنگ زدن ماشینتون کار سندش انجام شده و ما کارمون انجام شده بقیش دیگه بر عهده شرکت های بارگیری و انتقال محصول به مقصده یعنی به همین راحتی از مسئولیت شونه خالی میکنن یعنی مارو آدم هم فرض نمیکنن زنگ زدم پیگیری کنم یه شماره پیگیری بهم دادن که قرار بود تو 24 یا 48 ساعت زنگ بزنن بهم که آخرش خودم زنگ زدم بهشون اصلا جز مواردی نبود که بخوان بهش اهمیت بدن
کاری ندارم بالاخره بعد 2 یا 2ونیم ماه بهم تحویل دادن بدون هیچ جریمه
میگین کالای داخلی مصرف کنید درست خودمم قبول دارم ولی شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا که در موارد بسیار زیاد مشتریاشو هیچ اهمیتی بهشون نداده و نمیده ارزش خرید دارن؟؟؟
ندیدم کسی گوش اونارو بگیره شما دیدید خبر بدید یخرده خوشحال بشیم
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدا عقل بده
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدا عقل بده
آرمین
۰۹:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خدای خودت به داد ملت برس ای خدا
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
آمین
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
آخه دولت کسری بودجه داشت چطور شد
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
شعور ملت رو با چه نگاهی زیر ذره بین می برن
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
وزیر صنعت ومعدن، که اقای ....... باشه، حال وروز صنعت وصنایع کشور بهتر ازاین نمیشه.
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
وزیر صنعت ومعدن، که اقای ....... باشه، حال وروز صنعت وصنایع کشور بهتر ازاین نمیشه.
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چه ربطی داره اوضاع خودرو داخلی از زمونی که یادمه همین بوده
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
مافیای خودرو ساز
ابراهیم
۰۸:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام تنها یک راه دارد که مردم خودرو ایرانی نخرند
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
این دقیقا حرفی است که خودروسازها میزنند! چرا؟ به دلیل انحصار! خودرو یک وسیله است و به هر حال گروهی از مردم به آن نیاز دارند. وقتی انحصار وجود داشته باشد و صاحب انحصار با اعتراض مواجه شود، میگوید «خب نخر» یا «برو شکایت کن». زیرا میداند به دلیل انحصار مشتری هیچ کاری از پیش نمیبرد!
ناشناس
۰۳:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من که نمیخرم
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
درسته
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خدا عقل بده
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
شرکت های خودروسازی هرکاری دلشان بخواهدبامردم میکنندچون نظارتی نمیبینند.
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
نظارت؟ اینها خودشان تعیین میکنند چه کسی و چه دستگاهی ناظر باشد و چگونه نظارت کند و چه نتیجه ای را اعلام نماید!!!!
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
لایک
صارمی
۰۸:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
. ممنون
صارمی
۱۰:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چرا
مهدی
۲۲:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
با سلام یه موقع یه کلیپ دیدم که یه ایرانی فیلم گرفته بود تو کشور خارجی و همه مدل ماشین رو تو خیابون پارک کرده بودن جهت فروش و نوشته بودن تحویل آنی (((( آنی ))) یعنی بیا سوئیچ بدمت بری و بعد نوشته بود بودن پیش پرداخت و پرداخت اقساطی با شرایط خودت . حالا شرکت بنزو بی ام دابلیو با اون همه اوبوهت این جور ماشین میفروشن و بعد شرکت سایپا یا بهتر بگم شرکت پراید تحویل 6 ماهه داره و نصف پولم میگیرن . والله بنز باید بیاد پیش سایپا لنگ بندازه . حکایت چیست که پراید برا کشور همسایه 4 تومنه و برا ما 21 تومن الله اعلم و لا غیرررررررر .
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بله
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا