سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

ارائه خدمات مشاوره ای به مددجویان کمیته امداد استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از خدمات مشاوره به یک هزار و ۷۱۸ مددجو در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه ارائه مشاوره توسط افراد آگاه و متخصص در پیشگیری از تزلزل خانواده بسیار اثرگذار است گفت: توجه به مناطق محروم از جمله اولویت‌های کمیته امداد محسوب می‌شود چراکه این مناطق دارای ضریب محرومیت شش و هفت هستند لذا ۴۹۶ نفر از مددجویان ساکن در مناطق محروم استان سمنان از جلسات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شدند.

 

وی بابیان اینکه یک هزار و ۷۱۸ نفر طی سه‌ماهه نخست سال جاری از خدمات مشاوره و راهنمایی بهره‌مند شدند، ابراز داشت: این تعداد در ۲۲نشست گروهی و ۴۶۸ جلسه فردی آموزشی کارگاه مشاوره و راهنمایی شرکت کردند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بابیان اینکه مشکلات زناشویی، بیشترین آسیب خانواده‌های تحت حمایت را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بالاترین فراوانی مشکلات به ترتیب، مسائل خانوادگی و زناشویی با ۵۲۲ مورد، مشکلات تحصیلی، ۱۲۱ مورد و مشکلات ارتباطی با ۱۱۲ مورد طی سه‌ماهه نخست امسال گزارش‌شده است.

 

رضوی با اشاره به اینکه مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند، تصریح کرد: از مجموع ۴۵۶ مشاوره‌های فردی صورت گرفته طی سه‌ماهه نخست سال جاری، مشاوره ۲۵۴ نفر پایان‌یافته، ۱۴۲ نفر تحت درمان و مابقی هم از ادامه همکاری انصراف داده اند.

 

وی با اشاره به مشاوره هشت هزار و ۱۲۷ نفر در پنج هزار و ۶۹۳ جلسه در سال گذشته، افزود: چهار هزار و ۳۲۱ مددجو در ۲۶۱ نشست گروهی و سه هزار و ۸۰۶ مددجو در پنج هزار و ۴۳۲ جلسه به صورت فردی، تحت مشاوره و راهنمایی در سال گذشته قرار گرفته اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه جامعه هدف این نهاد، از آسیب‌پذیرترین اقشار در جامعه هستند، ابراز داشت: مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل موثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام / ه

 

ارائه خدمات مشاوره به بیش از 1000 مددجوی استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.