سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی امروز؛

مجلس با تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز( سه‌شنبه 31 مرداد ماه)  با انجام تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی مخالفت کردند.

کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با انجام این تحقیق و تفحص مخالف بود که این مخالفت در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان با 98 رای موافق ، 71 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 219 رای با نظر کمیسیون کشاورزی مخالفت کردند.

بار دیگر برای انجام تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها رای گیری شد که با 82 رای موافق، 94 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 220 این بار هم با انجام تحقیق و تفحص موافقت نشد لذا این تحقیق و تفحص از دستور کار مجلس خارج شد.

گفتنی است قبل از رای گیری، علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بعد از قرار گرفتن بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب از رودخانه‌ها در دستور کار صحن علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد ماه) ، مجلس گزارش این کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد.

احتراما عطف به نامه شماره 4/5199 مورخ 29 فروردین ماه سال 96 مبنی بر ارجاع تحقیق و تفحص از "شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی"‌به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به استحضار می‌رساند این کمیسیون طی نامه  گزارش د/54/7356 مورخ 4 اردیبهشت ماه سال 1396 موضوع را به وزارت نیرو منعکس نمود و مستندات آن وزارتخانه را در این خصوص خواستار گردید. پس از دریافت اطلاعات که طی نامه شماره 96/ 17850/400 مورخ 3 خرداد سال 1396 واصل گردید.

مستندات مذکور طی نامه شماره 19856 مورخ 16 اردیبهشت ماه سال 1396 به متقاضیان محترم تحقیق و تفحص منعکس گردید تا نظرات خود را به  کمیسیون اعلام نمایند.

متعاقب آن موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و با حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و دستگاه اجرایی ذیربط در جلسات مورخ 13 و 18 تیرماه سال 1396 رسیدگی و ضرورت تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار نگرفت.

انتهای پیام/ 

 

تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟ دلالای اب نمیزارن؟
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟ دلالای اب نمیزارن؟