سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوادی آملی در دومین دوره طرح ولایت مطرح کرد؛

پایبندی به پیمان توحیدی جامعه را از هر تنگنایی نجات می‌دهد

انسان در صورت توبه و یاری خواستن از خدا از هر تنگنایی نجات می‌یابد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت علامه جوادی آملی در جمع دانش پژوهان بیست و دومین دوره طرح ولایت با بیان تسلیت ایام شهادت حضرت جواد علیه‌السلام گفت: امام جواد علیه السلام می‌فرمایند: «هیچ راهی بر انسان بسته نیست مگر اینکه خودش ببندد و اگر دشمن راه او را بست فقط بگوید خدا، خدا راه او را باز می‌کند». اگر انسان چشمش به کاسه دیگری نباشد، دنبال اختلاس و رشوه نباشد، راه او بسته نیست. اگر راه خود را بست و سپس توبه کرد و گفت الله، راه او باز می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم. قارون می‌گفت من درس اقتصاد بلد بودم و ثروت کسب کردم، من چه کاری به غیر دارم.

علامه جوادی در تبیین بیانات خود افزود: فرعون می‌گفت أنا ربکم الأعلی. کشور اگر با برنامه می‌گردد من هستم که تنظیم می‌کنم، رب یعنی مدبر، نه مربی. کشور را فکر و قانون من اداره می‌کند. این تفکر فرعونی است، آیا این تفکر فرعونی در ما هست؟ ما فرعونی عمل می‌کنیم. غده فرعونی در همه ما کم و بیش هست. امام جواد علیه‌السلام می‌فرماید اگر تمام راه‌ها بسته باشد، مثلا اگر مسائل اقتصادی بسته باشد ولی به دنبال وام نباشد، ربا و نزول ندهد، نجومی و اختلاسی نیندیشد؛ خدا او را از هر تنگنایی نجات می‌دهد.

وی با بیان توصیه به جوانان خاطرنشان کرد: شما جوانان اول راه هستید و خود را آماده کنید. پیمان توحیدی ببندید. این کشور از همین راه رشد می‌کند. در اطراف ما خطرها زیاد است و به لطف خون شهدا مستحکم ایستاده‌ایم. شما جوانان قلم و کاغذ را بر زمین نگذارید، استعدادهای خود را شکوفا کنید و این کشور را حفظ کنید. این آمریکا قبل از کشف کریستنف کلمب یک روستایی بیش نبود، هرگز خود را کوچک نشمارید. ما در مسائل علمی و دینی کم نداریم، این جامعه را رشد دهیم.

 

انتهای پیام/

بخشی از سخنان علامه جوادی آملی در بیست و دومین دوره طرح ولایت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.