سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فصل جدید کاوش در منطقه باستانی قره تپه سِگزآباد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از کاوشهای آموزشی– پژوهشی در منطقه باستانی قره تپه سگز آباد بویین زهرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد علی حضرتی گفت: تیمی متشکل از ۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در این پروژه حضور دارند .

حضرتی افزود : دشت قزوین با داشتن تمدن نه هزارساله و وجود محوطه‌های پیش از تاریخ تپه زاغه، قره تپه و تپه قبرستان که معرف قدیمترین دوران استقرار در این منطقه است از مهمترین کانون‌های شکل‌گیری تمدن در فلات ایران و از محورهای عمده مطالعات و پژوهش‌های باستان شناسی کشور به شمار می‌رود.

دکتر مصطفی ده پهلوان سرپرست تیم کاوش قره تپه هم درباره کاوش‌های جدید در این محوطه تاریخی گفت : پارسال گورستانی جدید متعلق به عصر آهن دو و سه در این محوطه کشف شد که در کاوش‌های فصل جدید ، تحقیقات وسیع بر روی لایه‌های پیش از تاریخ این گورستان ( متعلق به دوران هزار و ۱۰۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد ) انجام می‎شود.

سرپرست تیم کاوش قره تپه اضافه کرد :  نزدیک به هشت فصل کاوش باستان شناسی  در دوران پیش از انقلاب و ۵ فصل کاوش در دوران پس از انقلاب در این منطقه انجام شده و از سال ۹۳ نیز دور جدیدی از کاوش‌های گروه باستان شناسی دانشگاه تهران در قره تپه با محوریت شناخت و بررسی لایه‌های عصر آهن سه و دوره های هخامنشی آغاز شد.

انتهای پیام/

 

آغاز کاوشهای آموزشی– پژوهشی در منطقه باستانی قره تپه سگز آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.