سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی و ۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ساخت اقامتگاه های بوم گردی در نیمه نخست امسال در استان فارس رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است و امیدواریم شاهد افزایش روند عملیات ایجاد این اقامتگاه ها در استان باشیم.


وی افزود: با توجه به این که میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت دیگر تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است و همچنین گردشگران داخلی و خارجی جهت آشنایی با خوراک های سنتی، فرهنگ و آیین ها مردم هر منطقه متقاضی اسکان در چنین فضاهای سنتی و تاریخی هستند از این رو ایجاد چنین اقامتگاهایی در روستاها و بافت های تاریخی استان فارس سرعت بیشتری دارد.


امیری ادامه داد: در مجموع این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۷۶ نفر در شیراز، مادرسلیمان، داراب، فسا و بوانات به بهره برداری می رسند.


وی به اهمیت جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز از منظر امنیت و رفاه گردشگران تاکید و بیان کرد: در هفته دولت ۴ دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و ۱ دفتردر شهرستان مرودشت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر افتتاح خواهند شد.


گفتنی است با افتتاح این ۱۱ اقامتگاه بوم گردی تعداد آنها در استان به ۳۱ اقامتگاه افزایش و همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بهره برداری این ۵ دفتر به ۱۸۸ خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی در فارس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.