سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی های مراتع و جنگل ها امسال کاهش یافت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر مساحت ۵۰ درصد و از نظر تعداد فقره ۴۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عباس بهاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:مساحت کل استان کرمانشاه  ۲ میلیون و ۴۴۵هزار هکتار است و  از این میزان بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰هزار هکتار را مرتع و ۵۲۸ هزار هکتار را جنگل تشکیل داده است و  با توجه به آمار فوق ۷۰ درصد کل مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل می دهد که بسیار حائز اهمیت است.

وی  گفت: بر اساس استانداردهای جهانی برای هر ۱۰۰۰ هکتار جنگل و هر ۱۰ هزار هکتار مرتع یک محافظ باید در نظر گرفته شود اما در  استان کرمانشاه برای هر ۲۱ هزار هکتار یک محافظ قرار داده شده و این فاصله با استاندارد جهانی فاصله‌ای تامل برانگیز است.

بهاری ادامه داد: بخش اعظم آتش سوزی ها ناشی از بی توجهی عامل انسانی است و توصیه می شود از روشن کردن آتش در دامنه جنگل جدا خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان کامل حاصل کنند و کشاورزان نیز از آتش زدن مزارع(پس جارها) خودداری کنند.

وی گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ به طور شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات مردمی در زمینه تصرف، تخریب، قطع اشجار و هر مورد دیگری که مربوط به منابع طبیعی باشد، است.

 

انتهای پیام/ز

کاهش آمار اتش سوزی های مراتع کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.