سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه دوستان واقعی را از دوستان غیرواقعی تشخیص دهیم؟

کم یا زیاد بالاخره همه یکسری دوست دارند. مسئله تشخیص دوستان واقعی از غیرواقعی است. خیلی از ماها گاهی به پست افراد نادرست می‌خوریم، کسانی که برای ما خاطرات و تجربیات بد رقم می‌زنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم یا زیاد بالاخره همه یکسری دوست دارند. مسئله تشخیص دوستان واقعی از غیرواقعی است. خیلی از ماها گاهی به پست افراد نادرست می‌خوریم، کسانی که برای ما خاطرات و تجربیات بد رقم می‌زنند.

گاهی هم پیش می‌آید که آنقدر می‌خواهیم خودمان دوست خوب و همه چیز تمامی باشیم که از رفتارهای بد طرف مقابل‌مان میگذریم و حواسمان نیست که در چه رابطهٔ مسمومی قرار گرفته‌ایم. در ادامه ۱۰ ویژگی دوستان واقعی و پس از آن۲۰ ویژگی دوستان متظاهر و غیرواقعی بیان شده است.

ویژگی دوستان خوب

۱.آنها در شرایط خوب و بد کنار شما هستند

اینکه در شادی‌ها و لحظات خوب با کسی دوست باشی و وقت بگذرانی کار آسانی است. اما وقتی اوضاع خوب پیش نمیرود است که می‌توانید دوستان واقعی را از غیرواقعی تشخیص بدهید. یک دوست واقعی وقتی برایتان مشکلی پیش می‌آید ناپدید نمی‌شود. وقت شما درگیر جدایی هستید، مشکل مالی دارید یا بیمار هستید یک دوست واقعی در کنار شما خواهد بود و حمایت خودش را با ابراز علاقه و گوش کردن به حرف‌هایتان به شما نشان خواهد داد.

۲. آنها خواستار موفقیت و شادی شما هستند

تابحال دوستی داشته‌اید که نسبت به موفقیت و شادی شما حسادت کند یا بی توجهی کند؟

مثلا ترفیع شغلی گرفته‌اید اما دوستتان با نادیده گرفتن این موضوع و بی اهمیتی نسبت به آن سعی می‌کند ارزش کار و دستاورد شما را پایین بیاورد، یا مثلا با کسی تازه آشنا شده‌اید اما دوستتان مدام سعی می‌کند که نکات منفی او را به شما بگوید. اما باید دانست که یک دوست واقعی از موفقیت و شادی شما عمیقا خوشحال می‌شود. او موفقیت شما را جشن می‌گیرد و به شما افتخار می‌کند.یک دوست واقعی اگر احساس حسادت هم بهش دست بدهد سعی می‌کند سریعا آن را از خودش دورک کند.

۳. آنها سریع می‌بخشند و فراموش می‌کنند

تقریبا برای همه ما پیش آمده که گاهی از روی بی فکری حرفی بزنیم یا رفتار خاصی انجام بدهیم که دوستمان را بیازارد. بعضی از دوستان هستند که حتی بعد از عذرخواهی کردن هم ماجرا را ول نمی‌کنند؛ آنها گاه و بیگاه موضوع را پیش می‌کنند و از آن به عنوان سلاحی برای آزرده خاطر کردن شما استفاده می‌کنند.

یک دوست واقعی سریع عذرخواهی شما را می‌پذیرد و بدون اینکه به شما احساس گناه و شرمندگی بدهد از خطای شما می‌گذرد. یک دوست واقعی دوست دارد که رابطه را ترمیم کند، مخصوصا زمانی که از ته قلب عذرخواهی می‌کنید.

۴. آنها به عقاید شما احترام می‌گذارند

شاید شما هم دوستانی داشته باشید که بخواهند افکار و عقایدشان را به شما تحمیل کنند و وقتی شما با آنها موافقت نکرده و هم نظر نباشید آنها عصبانی می‌شوند و شروع به انتقاد می‌کنند.

یک دوست واقعی برای حفظ رابطه پذیرای اختلافات و نظرات می‌باشد. او به شما گوش می‌دهد و با احترام جواب‌تان را می‌دهد و قضاوت شخصی هم نمی‌کند.

۵. آنها به حرف‌هایتان گوش کرده و به صحبت‌هایتان علاقه نشان می‌دهند

بعضی از دوستان هستند که نسبت به مود و وضع و حال شما بی اهمیت هستند، مثلا اگر راجع به چیزی که شما را اذیت می‌کند صحبت کنید یک جوری بحث را به مشکلات خودشان می‌کشانند یا اصلا بحث را عوض می‌کنند. آنها بنظر بسیار بی توجه و حواس پرت، بی علاقه و درگیر خودشان بنظر می‌آیند و بنظر می‌رسد که نه با شما حس همدردی دارند و نه اصلا شما را درک می‌کنند.

یک دوست واقعی دوست دارد که فراتر از یک گفت و گوی سطحی و بی معنا داشته باشید. آنها برایتان وقت می‌گذارند تا به حرف‌هایتان با دقت گوش کنند و بیشتر سر از زندگی‌تان در بیاورند. آنها به حال و اوضاع شما اهمیت می‌دهند و دوست دارند بهتان کمک کنند.

۶. آنها هم به طور مساوی برای در ارتباط بودن پا پیش می‌گذارند

آیا شما تنها کسی هستید که در یک رابطه پیشقدم می‌شوید؟ مثلا اغلب شما قرار شام یا بیرون رفتن می‌گذارید یا مثلا خودتان را در دسترس دوستتان قرار می‌دهید اما وقتی شما او را لازم دارید نیست؟

اینگونه روابط تعادل را بر هم می‌زنند و به مرور خسته کننده می‌شوند و با گذشت زمان حس می‌کنید که بهتان بی احترامی شده و دوستتان شما را دوست ندارد.

یک دوست واقعی به همان میزانی که شما وقت وانرژی می‌گذارید برایتان وقت و انرژی می‌گذارد تا دوستی را حفظ کند. در این روابط این شما نیستید که باید برای همه چیز برنامه بریزید و شروع کنندهٔ همه چیز باشید.

۷. آنها علیرغم نکات منفی، شما را دوست دارند

همهٔ ما یک سری نکات و ویژگی‌های منفی داریم. مثلا زیاد حرف می‌زنیم، بلند می‌خندیم یا از این جور چیزها. بعضی از دوست‌ها روی این نکات منفی دست می‌گذارند و سعی می‌کنند بواسطهٔ آنها شما را خجالت زده کنند. یک دوست واقعی که به شما اهمیت می‌دهد می‌تواند این نکات را نادیده بگیرد چراکه می‌داند شخصیت شما چیزی فراتر از اینهاست. آنها خود واقعی شما را دوست دارند و می‌توانند شما را همانطور که هستید با همهٔ کم و کاستی‌هایتان بپذیرند.

۸. آنها وفادار و قابل اعتماد هستند

هیچ چیزی بدتر از دوستی نیست که به اعتماد شما خیانت می‌کند. مثلا پشت سر شما غیبت می‌کند یا اطلاعات شخصی و محرمانه‌تان را با اینکه از آنها خواسته‌اید به کسی نگوید بازهم به دیگران می‌گوید. آنها بخاطر شما در مقابل دیگران نمی‌ایستند و به قول‌ها و تعهدهایشان به شما پایبند نیستند.

یک دوست واقعی وفادار و قابل اعتماد است و شما ایمان دارید که او هیچ وقت به اعتماد شما خیانت نمی‌کند، پشت سرتان حرف نمی‌زند و شما را جلوی دیگران ضایع نمی‌کند.

۹. آنها شما را قضاوت نمی‌کنند

همهٔ ما یک سری تصمیمات احمقانه در زندگی گرفتیم و کارهای احمقانه‌ای انجام داده‌ایم؛ آخرین چیزی که در اینجور لحظات احتیاج داریم این است که کسی به ما بگوید« من که بهت گفتم اینجوری میشه» یا احمق بودنمان را یادمان بیاورد. یک دوست واقعی ما را در این لحظات یاری می‌کند، بدون اینکه خجالت بکشد یا بخواهد ما را قضاوت کند. آنها ما را در آغوش می‌گیرند، کمک می‌کنند که از پس مشکل بربیاییم و بعد از پشت سر گذاشتن مسئله همراه با ما به آن می‌خندند. دوستان واقعی ماهیت اصلی ما را می‌شناسند و ایمان دارند که ما دفعهٔ بعد بهتر عمل خواهیم کرد.

۱۰. در کنار آنها بودن خوش می‌گذرد

آیا شما هم از این دوستان ضد حال وانرژی منفی داشته‌اید؟ کسانی که مدام از همه چیز شکایت می‌کنند، نسبت به چیزی هیجان زده نمی‌شوند و همیشه مود خوب همه را خراب می‌کنند.

یک دوست واقعی شما را سرحال می‌آورد ودوست دارد که شما از زندگی لذت ببرید. این دوستان به طور کلی نسبت به همه چیز نگرشی مثبت دارند، باعث خندیدن شما میشوند و شما از کنار آنها بودن احساس خوبی پیدا می‌کنید.

ویژگی دوستان غیرواقعی

گاهی اوقات تشخیص دوستان واقعی از غیر واقعی کمی دشوار میشود. بعضی افراد ممکن است برای شروع دوستی خیلی به شما اهمیت بدهند تا توجهتان را جلب کنند اما پس از مدتی شخصیت حقیقی خودشان را نشان می‌دهند. اگر شما انسان حساسی باشید ممکن است نسبت به این افراد که سعی می‌کنند از شما استفاده کنند آسیب پذیر باشید.

۲۰ نشانهٔ که به شما در تشخیص دوستان غیرواقعی کمک می‌کند:

۱.وقتی به آنها احتیاج دارید ناپدید می‌شوند.

۲. آنها اغلب درمورد دیگران غیبت می‌کنند( پس احتمالا غیبت شما را هم می‌کنند)

۳. وقتی اوضاع بر وفق مرادشان نباشد سعی می‌کنند به خاطر کارهای گذشته‌تان به شما احساس گناه و عذاب وجدان بدهند.

۴. نسبت به موفقیت و شادی شما احساس خوشحالی نمی‌کنند.

۵. آنها نسبت به شناخت عمیق‌تر شما احساس بی علاقگی می‌کنند.

۶. آنها شما را برای افکار و عقایدتان مورد قضاوت قرار می‌دهند.

۷. آنها بی رحمانه اشتباهات و نقاط ضعفتان را قضاوت می‌کنند.

۸. به ندرت اول برای کارهای پا پیش می‌گذارند.

۹. آنها همیشه محوریت گفت و گو را به سمت خودشان بر می‌گردانند.

۱۰. آنها هرگز به خاطر شما در مقابل دیگران نمی‌ایستند.

۱۱. آنها اغلب قول‌هایشان را زیر پا می‌گذارند.

۱۲. آنها فقط به خودشان اهمیت می‌دهند.

۱۳. آنها گاهی تیکه می‌اندازند و زخم زبان می‌زنند تا شما را سردرگم کنند و آزار بدهند.

۱۴. آنها چیزهای می‌گویند که شما را جلوی دیگران خجالت زده کنند.

۱۵. آنها فقط وقتی به شما نیاز دارند یا حوصله شان سر رفته با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

۱۶. آنها سریع بهشان بر می‌خورد و عصبانی ‌می‌شوند.

۱۷. آنها به اشتباهات گذشتهٔ‌ شما می‌چسبند و مدام آنها را یادآوری می‌کنند.

۱۸. آنها فاز منفی و مود بد خودشان را به شما و دیگران منتقل می‌کنند.

۱۹. آنها اتفاقات و مسائل مهم زندگی شما را فراموش می‌کنند.

۲۰. آنها به راحتی وقتی به نفعشان نباشد اصلا شما را نمی‌شناسند.

این دوستان غیرواقعی یا فیک اغلب خودخواه هستند، رفتاری بچه گانه دارند، انعطاف پذیر نیستند و هوش هیجانی ندارند و نمی‌دانند که دوست خوب بودن اصلا چه شکلی است.

گاهی اوقات هم هست که افراد بزرگتر می‌شوند و سنشان بالاتر می‌رود و پخته‌تر می‌شوند و به همین دلیل ممکن است در طی زمان از یک دوست فیک تبدیل به یک دوست واقعی شوند. در این لحظات، مسئلهٔ مهم این است که شما از لحاظ احساسی مراقب خودتان باشید و برای این دوستی حد و مرز تعیین کنید یا اینکه کلا از آنها دوری کنید.

اگر دیدید دوستتان بیش از حد موجب ناراحتی شما می‌شود و انرژی و احساسات شما را هدر می‌دهد شاید بهتر باشد که رابطه‌تان را قطع کنید و به دنبال کسانی بگردید که لحاظ ذهنی بیشتر به شما نزدیک است و دنبال یک دوستی واقعی است.

مانند هر رابطهٔ دیگری، رابطهٔ دوستانه هم دو طرفه است به همین دلیل شما هم باید آن دوستی باشید که دوست دارید دیگران برای شما باشند!

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

ویژگی های دوستان واقعی و غیر واقعی چیست؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
mobina
۱۷:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
من کلاس پنجم هستم از وقتی کلاس چهارم بودم بایکی صمیمی بودم به دلایلی با او قهر کردم بعد یکی از بچه ها که مادرش معلم نقاشی بود بایکه از بچه عای کلاس صمیمی بود آمد به من گفت مبینا من مامان و بابام میکن باعاش قهر شم چون درسش خوب نیست من هم قبول کرپم الان امسال ملاس پنجمی بودم من و اون و دوست صمینی اون باهم ستایی صمیمی بودیم تا وقتی با اونی که مامانش معلم نقاشی بو قهر کردیم من در مدرسه دیدم دادره ? میکنه دلم براش سوخت و وقتی آمدم خونه با مبایلم بهش زنگ زدم و بهش گفتم من با تو دوستم ولی به اون نگی بعد خودم بهش میکم یه روز دیدم بهم زنگ زد و گفت تو با اون دوستی من هم همه چیز را براش توضیح دادم اون هم قبول کرد و من آنها را آشتی دادم بعد از یک و دو ماه آنها با من قهر کردن من هم که ناراحت ?بودم معلم مرا اینگونه پید وبه مامان اونی که معلم نقاشی بود گفت که با من دوست شن آنها بامن دوست شدن اما ۱ماه بعد دوباره به دلیلی بانن قهر کردن و هنوز قهرن و امروز باهم رفتن خونه اونی که قبلا دوست اون بدد
من واقا برای خمدم متاسفا که انقدر به خاطر آهنه عذاب کشیدم آبروم رفت حالا می فهمم دوست واقعی کیه
مراقب باشین باکی دوست میشین لطفا ??
کسی که قلبش آسیب دید
۱۸:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
راستش من یه دوست تو ششم پیدا کردم و با اون به کلاس هفتم رفتم، اولش همه چیز خوب تا اینکه نمرات من بیشتر از اون شد و از همون موقع شروع به حرف های نیش دارش و ... کرد ولی من چون دوست بودیم هیچی نگفتم و بخشیدم
ولی همش ادامه داشت و بعضی وقتها میومدم خونه گریه می کردم یه کار هوایی میکرد که قلبم آسیب دید
این وضعیت ادامه داشت(ولی من همیشه هواش رو داشتم ، پشتش درمیومدم و خب به حرفاش خوب گوش میدادم و.. اینا )
تا هشتم و تو یه روز یه دختر تازه وارد کلاس شد که اسمش آیلینه ، اون ما رو دید و خواست باهاش دوست بشیم و اینا
ولی این دوستی جایی شد که اون با دوست من میومدم حرف‌ میزد و زنگ تفریح و شماره ازش خواست و اینا و اصلاً به من محل نمی‌داد و همیشه طرف و پشتش بود و نمیزاشت من و اون با هم باشیم?
من ناراحت و غمگین خیلی شده بودم
ولی یه زمانی زدن به تیپ و تاپ همدیگه و اینا و من گفتم که ما دوست و اینا (من به خاطر کرونا از۳۲ کیلو به ۶۷ کیلو رسیدم و چاق شدم و اینا همش منو به خاطر وزنم مسخره میکنند و تا من میام تلافی کنم یا همینجوری باهاشون حرف میزنم عصبانی میشن با هم متحد میشن و منو تحقیر و مسخره میکنند )
خلاصه یه گروه زدیم تا دوستیمون بین هم بیشتر بشه ولی تو گروه هم منو مسخره میکنند و الان نمی‌دونم کار عاقلانه چیه که خیلی منطقی دوستیمون کم کم از بین بره و تمام
*این آدما سمی آن باید بیشتر مراقب خودم می‌بودم *
با قلبی شکسته نوشتم??
آرمیتا
۱۳:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
من از پیش دبستانی یه دوست داشتم اونم هم اسم من بود باهم خیلی صمیمی بودیم حتی توی یه محله بودیم تازه چند بارم تو پارک همدیگه رو دیدیم و باهم بودیم و حتی هم سرویسی هم بودیم حتی من واسه تولدمم دعوتش کردم تازه جای جالبش اینجاس که فقط ۲ خونه جلوتر ما تازه به هم یادگاری هم دادیم وقتی رفتیم کلاس سوم یه دختری اومد تو مدرسمون دوستم با اون دختره دوست شد تازه هر زنگ هم منو می‌پیچند و میرفت پیش اون دختره
تا-ه روزایی هم که غایب بود نمی‌آید پیش من میرفت پیش یکی دیگه که اصلا انتظارش رو ندارم کلاس سوم که بودم خیلی دلم پر بود بعد رفتیم کلاس چهارم اون دختره از مدرسه رفت بجاش ۲ نفره دیگه اومدن کلاسمون با اون ۲ نفر دوست شد دوست صمیمی دیگه اصلا منو نمی‌دید امثال هم که پنجم هستیم اون ۲ نفر هم رفتن الان با یه گروه دوستی دیگه دوست شده وقتی هم بهش پیام میدم الکی میگه مامانم کارم داره این بهونه دیگه الکی شده وگرنه با اونا گروه زده و خودش بیشتره همه پیام میده یا زنگ میزنه اون ۲ سال که تنها بودم خیلی قلبم شکست حالا امثال منم با یه گروه شدم جدیدن اونا هم هی از من دوری میکنن هی میگن برو این یه راز بهشون میگن مگه منم دوستتون نیستم میگن ما صمیمی تریم تازه من از اونام که خیلی رفیق دوست دارم و دوست دارم باهم بریم بیرون و باهم تا ساعت ۲ ۳ شب بچتیم اما اونا خودشون گروه زدن تو روبیکا امروز فهمیدم میخواستن عکساشون رو بفرستن گفتن تو گروه بفرستیم منم بهشون گفتم گروه دارین ؟؟ چیزی نگفتن بهشون گفتم منم عضو میکنین؟؟اونا هم تابلو گفتن نه ما گروه نداریم بعد یکی دیگه فکر کرد گروه کلاسی رو میگیم بعد همونی که گفت گروه نداریم گفت نه اون گروه رو میگه که تو روبیکا داریم
بنظرتون چیکار کنم تو زنگ تفریح ها تنها باشم تا ببینن ؟؟؟ یا باهاشون قهر کنم دیگه کسب رو واسه دوستی خوب سراغ ندارم لطفا نظر بدید
Victoria
۰۰:۲۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
من تمام کامنت هارو خوندم و واقعا همشونو درک میکنم :))) منم دوستای فیک زیاد داشتم و تمام این ویژگی های دوست فیکو در تمام دوستای فیک من داشتن میدونی تهش فقط تا 5 روز دووم آوردن بعدش دیگه نه بهم محل میزارن و بعد همشون شبیه یه اکیپ 6 نفره شدن میدونی واقعا براشون متاسفم واقعا منو فقط در حد مرگ با کاراشون آزار دادن بعد اسم خودشونو میذارن دوست این چه دوستیه؟واقعا حال منو بهم زدن بارها و بارها منی که هعی سوختم و ساختم :) و تهش خودم سوختم و از بین رفتم اینو دارم با بغض مینویسم :)! چون خیلی قلبم آسیب دیده :))))))!
نازی
۰۶:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
سلام
من از بچگی به دختر عمه دارم که باهم دوست بودیم اما از راز هام بش نمبگم الانم یه اخلاق بدی داره از همچی میخواد سردربیاره کلاس سوم یه دوست پیدا کردم مثل خودم دیگه از کلاس چهارم باهاش صمیمی شدم و رازهای همو میدونیم ولی حالا من و دوستمو و دخترعمه ام میریم پارک من مثلا بیشتر بادوستم صحبت میکنم دخترعمم میگه چی میگین و... و بهش بر میخوره من هم نمیخوام رازهامو دخترعمم بدونه و بیشتر بادوستم صمیمیم
ولی دخترعمم حسودیش میشه و قهمر میکنه و ....

بگین من چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسین
۱۳:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خب وقتی اون هست با رفیقت رازهاتو نگو. یعنی وقتی که هست با اونم ارتباط بگیر و حرف بزن اما حرفای خصوصیت رو در خفا به دوستت بگو.
ارمی
۰۷:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
من قبلا هم به نظرم میومد که دوستام فیکن الان مطمئن شدم:)
به همین خاطره از همه متنفرم بهترین دوستت خودتی و خدا
Motahareh
۱۲:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام من یک همکلاسی دارم اسمش معصومه است و با هم تا حدودی دوستیم قبلا یک چند باری بهم وسیله خورش و قرض داد بدون اینکه من چیزی بهش بگم و حتی یک بار از خود گذشتگی کرد ولی الان تو کلاس بعضی وقت به حرف معلم گوش میده و یا بعضی وقت ها هم تو خودشه و کم حرفه یعنی مشکلی داره؟
:))
۱۴:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
من یه دوستی دارم تقریبا ۸ ماهه باهم دوستیم شاید اون واقعا دوسم داشته باشه ولی منو درک نمیکنه و این خیلی منو ازین میکنه من یه
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
من یه دوست داشتم دوره ی دانشگاه، ۱۲ سال دوست و همراه و همدمش بودم چه وقتی که بخاطر یه پسر عمدی رفت قرص خورد و من ۳ روز بیمارستان کنارش بودم، چه وقتی به عشقش نرسید و مریض شد، چه بعد طلاقش که یکماه تمام خونه ی من بود، و همینطور برای سقط جنینش و من ده روز ازش پرستاری میکردم. کلا برای خودش دردسر درست میکرد و جرات نمی‌کرد به خانوادش مشکلاتش رو بگه فقط منِ ساده سنگ صبور و فرشته ی نجاتش بودم. اما بعدا دوباره ازدواج کرد فقط شنیدم با یه آدم پولدار و بعد از اون دیگه هرگز از من سراغی نگرفت، پیام و تلفن جواب نمی‌داد و یه روز که خودم دچار مشکلی شدم و ازش فقط خواستم مثل یه دوست همدل و همراه ام باشه. میدونید در جواب چی نوشت؟ در جواب پیامم نوشت اگر دوباره بهم پیام بدی میرم بعنوان مزاحم شکایتت رو میکنم!! و بعد بلاک. انگار که آب یخ ریختن سر تا پام، باورم نمیشد تا این اندازه پست فطرتی رو. بیش از همه از دست خودم ناراحت بودم که مثه یه خواهر برای آدم بدذاتی فداکاری کرده بودم.
واقعا حلالش نمیکنم به شدت قلبم شکست. و نمیدونم آیا واقعا دنیا دارمکافات هست یا نه؟
اسپرایزن
۲۰:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
من یه دوستی دارم خیلی صمیمیه از کلاس چهارم باهاش دوست بودم تا الان و یکی دیگه قدیمیه الان قدیمیه و از کلاس سوم باهاش دوست شدم تا کلاس چهارم قهر کردیم الان دوست قدیمیم داره بین من و دوست صمیمیم جدایی میندازه ولی من باید یکی از این دوتا انتخاب کنم الان که متوجه شدم که باید دوست قدیمیم رو ترک کنم باید کاری کنم........
من وقتی یه دوستی رو ترک میکنم دلم میسوزه و ناراحت میشم یه خورده‌ای الان برم و از خوابی که داره میبینه بیدارش کنم فکر میکنه داره با شخصی کوچیک بازی میکنه...
اگه من ناراحت میشم و میخوام ترکش کنم چرا بیهوده دلم بسوزه؟
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اینم هست که ابراز علاقشون رو با فحش بیان کنن
امنه
۰۲:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
من واقعا نمی دونم چی بگم.....
ولی وقتی پیامای شما رو خوندم فهمیدم من فقط تنها نیستم
واقعا نیاز دارم یکی درکم کنه و کلی حرف دارم ب کی بگم ب کییی ...
بیتا
۰۹:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
من یه دوست صمیمی به نام رها داشتم بعد دیروز با من دعواش شد هرچی از دهنش رسید به من گفت و تمام ویژگی های بد رو داره الان من خیلی ناراحتم و ازش انتظار نداشتم به نظرتون چیکار کنم
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
من یک دوست داشتم 10 ماه باهاش دوست بودم و خیلی هم مذهبی بود بعد اون به من تهمت دروغ گویی زد الانم که کلا بلاک از گوشیم از واتساپ منم با این وجود هیچ دوست صمیمی ندارم
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
من یه دوستی دارم که باهم فامیلیم چند وقت بود باهم صمیمی بودیم اصلا دعوا نمیشد خیلی باهم خوب بودیم تا اینکه باهم دعوا کردیم توی چت بیشتر اوقات باهم چت میکردیم و بعد از قهر بار اول همش دعوا بود تا چند وقت پیش بعد من دیگه باهاش بهم خوش نمیگذشت چون انگار سرد شده بودیم.اون ادمیه که خیلی همیشه ناراحته و دپِ و اون احساسشو به منم انتقال میده همیشه دعوا هامونو استوری میکنه یا تو بیوگرافیش و پروفایلش مطرح میکنه و همه میفهمن حرفاش زنندس البته بعضی وقتا کمکم کرده.
همون طور که گفتم چند روز پیش دعوا شد و گفت که دیگه به من پیام نمیدی و اینا چون دیگه حس خوبی بهش ندارم زیاد البته خودمم نمیدونم از به طرف دوسش دارم از یه طرف سرد شدیم.
تا اینکه من دیروز بهش با صمیمیت پیام دادم که بیا با هم درباره دوستیمون صحبت کنیم.
اما اون رفتارش جوری بود که خیلی به ادم بر میخوره اون همیشه تو زندگیش یه جوری رفتار میکنه که ادم اذیت میشه همچنین با من.
چند تا دوست دیگه هم داره وقتی با اونا خوبه میاد واسه من میگه .
مثلا میگه فلانی عشقمه
یا من یه دوستی داشتم تقریبا ثمیمی بودیم با هم اما الان نه بعد یه بار این دوستم که ازش گفتم با اون یکی دوستم اشنا شدن این شمارشو داشت بعد رفت به اون پیام داد اسکیرین شاتشو فرستاد برای من میگف دل میدم قلوه میگیرم میخواس حرس منو دربیاره منم خیلی ناراحت شدم اما چیزی نگفتم الانم دیگه خسته شدم بهش یه متن گنده نوشتم گفتم که تو این چیزایی که میگم رو داری و من از دستت خسته شدم از مطالب بالا داشت البته بعضی چیزایی گه داشتو ننوشته بود داخل این متن منم گفتم دیگه اخر دوستیمون اونم انگار براش مهم نیس با استیکرای خنده جواب میده دیگه دوس ندارم باهاش دوست باشم چون هر وقت باهاش چت مبکنم فقط اذیتم میکنه و ناراحتم میکنه
با اینکه دیگه تموم کردیم الان اما میگم نکنه فلان بشه..
یه مشکلی هست اینکه ما باهم فامیلیم و این دیگه
همش اذاب وجدان دارم که نکنه ناراحت باشه نکنه فلان باشه البته میدونم حق با خودمه..
خیلی ذهنمو درگیر کرده
ممنون میشم نظرتونو بگید.
فاطمه زهرا
۱۵:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
من یک دوست دارم که اسمش سارینا هست من اون از دبستان باهم دوست بودم ولی بهش پیام میدم جوابمو نمیده از وقتی که رفته مدرسه جدید که دوستان جدید پیدا کردم بمأ محل نمیده یک گروه با دوست زدمیم اونم اوردیم من ويکي دیگه دوست با سارینا که همین دوست هست دوست هستیم از دبستان ولی یک ٥ روز که بهش پیام میدم جواب رو نمیده و داخل گروه هم حرف نمیزنه من از این آدمأ که خودشؤن رو میگرن اصلا خوشم نمییاد
ریحانه
۱۷:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من یک دوست صمیمی دارم که رفته با ۲ نفر دیگه صمیمی شده بعد بهم گفته که اگر میخواهی جزوی از ما باشی باید ................. انجام بدی
بعد بین چند نفر گفت گروه ما یا اونا و گفتش که اگر مشکلی نداری باز در هر صورت بات دوستم خودشمم قبلا گفته بود مامانم میگه دوست صمیمی فقط ۱ دونس
بعد دوستم راجبم اشتباه میکنه
HELLLOOOOO
۰۹:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
من دوستام یه گروه تشکیل دادن و منو انداختن بیرون و همیشه پشت سرم حرف می زنن اما هیچ کدوم از این ویژگی ها رو ندارن ):
:))))))
۱۴:۴۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
چه جالب همه ی دوستام فیکن :))
الناز
۱۴:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام النازم اهل قیدار یه دوست دارم که از این ۲۰ مورد که گذاشتین ۱۲ تاشو داره یه دوست جدید پیدا کرده که دو سه ماه با هم دوستن ولی دیگه اصن منو نمیبینه با اینکه باهاش شیش ساله دوستم امروز خیلی نامحسوس گفت که دیگه نمیخواد باهام دوست باشه رابطمون خراب شده و تمام چیکار کنم؟ اون آبجیم بود
پوراندخت
۱۷:۱۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام
من دوستمو خیلی دوست دارم و همه خصوصیات و خودم دارم
ولی نمیدونم چرا من هر کاری میکنم دوستم خیلی بی تفاوته
وانگار نه انگار من باید چیکار کنم
ریحانه
۱۹:۵۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سلام من ریحانم من یک دوست صمیمی دارممم که با دوستم خیلی جورهه و با هم همه چیز را مخفی میکنن خیلی ناراحت میشومم دوست صمیمیم دوستای زیادی داره من خیلی ازش خوشم میاد ولی اون اینو نمیدونه و وقتی با بقیه صمیمی میشه و مخفی کاری میکنه دیگه با من صادق نیست و احساس تنهایی میکنممم دوست صمیمیم همه ی خوصوصیات دوست صمیمی را داره هاا ولی وقتی با اون دوستم صمیمی میشه ناراحت میشوم چند روزه توو چت همش ع میزنن و میگم ع چیه میگن یک چیز خصوصی یا میگن یک کاری داریم میگم چه کاری میگن خوصوصی خببب منم ناراحت میشومممم چند روزه همه چیز را مخفی میکنن من یک مشکل خیلی خیلیی خیلییی بزرگ داشتممم ولی اونا اهمیت نداد اصلا این خیالشون نبود میگفتن واسه ما تا سر حد مرگ مهمه خب واسه منمممم از جونمم مهم تر بوددد ولی اصلا اهمیت نمیدنن هم همکاری میکننن دیگه نمیدونم چی کار کنم نمیتونم باهاشون قهر باشمممم ولی دیگه تحمل این همه مخفی کاریا را ندارمممم
شایان
۰۷:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۰
از همه بدتر این که آنلاین هستن و رد پاعاشون تو‌همه جا هست اما میان تو گروه ها و پی وی جوابت رو‌مثل گاو سرشون رو میندازن پایین و‌ میرند .نکبتا
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ما اکیپمون همه جوره کناره همیم هرکدومدون یه نقطه ضعف داریم که بچه های مدرسه مسخره میکنند ولی هیچوقت نمی زاریم هیچکدوم تخریب شیم7ساله تو هر مشکلی کنارم بودن ویژگی های خوب همشو دارند با معرفتن
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من و آجیم ی دوست مشترک باهم داریم یعنی اول دوست آجیم بوده الان تازه ۱ سال دوست منم هس ولی احساس میکنم اخلاقش با من خیلی زننده هس مثلا من ۳ تاییمون ی گروه داریم من ک پیام میدم بعضی وقتا جوابما نمیده من خیلی ناراحت میشم درضمن مثلا وقتی چیز در گروه می‌فرسته هم من جوابشو میدم هم آجیم ولی برا آجیم صدتا قلب تشکر میزاره برا من ی گل مت اصلا محتاجش نیستم ولی با این کارهاش منو خیلییییی ناراحت میکنه
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام من ی دوست ک چی بگم یه خواهر برام بود اسمش آیلینه دختر عممه از بچگی تا الان باهام بود تمام راز هامو میدونه منم میدونم من درباره راز هاش ب کسی چیزی نمیگم ولی اون ی چن باری منو دو داداه یامثلا از پشت بهم خنجر زده بعد بهم میگه ک تو نقصری و اینا هر وقت هم دعوا میکنیم نمیزاره بفهمیم رو سر چی مشکل داریم و سریع بلاک میکنه اون منو لو داداه تو یه قضیه خیلی مهم لنظرتون باز حالا دوست خوبیه؟
سما
۱۲:۵۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سلام من یه دوست دارم که ۷ ساله باهاش دوستم
اون اصلا اجتماعی نیست و همیشه به من تکیه میکنه حتی توی مدرسه ولی وقتی باهاش هستم تقریبا بهم خوش میگذره
دوست دارم بدونم که آیا دوست مناسبی برام هست یانه ؟
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سلام مخاطب گرامی افراد بسته به نوع و تیپ شخصیت خودشان رفتارهایی را از خود بروز می دهند برخی درونگرا برخی برون گرا و حتی برخی دیگر میانه گرا هستند بعضی افراد شخصیت وابسته دارند اما اگر این وابستگی بیش از اندازه شود به اختلال شخصیت وابسته و شخصیت مهر طلب تبدیل می شود. اگر احساس می کنید مشترکاتی با دوست خود دارید و از کنار هم بودن لذت میبرید باید سعی کنید همدیگر را با وجود تفاوت ها بپذیرید و اگر نقطه ضعف یا اختلالی وجود دارد با مهربانی زبان نرم و همدلانه در صدد بهبود آن بکوشید. فقط این نکته را به یاد داشته باشید هیچگاه با زور قصد تغییر کسی را نداشته باشید و اگر طرف مقابل به هر دلیل قصد تغییر در رفتار خود را نداشت و این رفتار برای شما قابل تحمل نبود آن وقت می توانید برای ادامه دوستی خود تصمیم جدی بگیرید.
زهرا
۰۸:۴۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اگه مطالب بالا درست باشه پس من هیچ دوستی ندارم
فاطمه
۲۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام من چهار تا دوست دارم یکبار این چهار تا با هم دعوا کردن منم بی طرف بودم بعد یکی از دوستم کلا باهمشون بهم زد اون سه تا هم به من می گفتن برو با اون دوست جونت من بی طرف بودم کاری بدی کردم الانم همشون با هام قهرن اون روزم دیدمشون اصلا بهم توجه نکردن منم دیگه نرفتم پیششون کار خوبی کردم
حس می کنم ازم خسته شده بودن دنبال بهونه بودم
واقعا متاسفم که با چنین ادمایی دوست شدم
ناشناس
۲۳:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام من یه دوست دارم که از مدرسه باهاش اشنا شدم.حدود 5 ساله با هم دوستیم و خیلی صمیمی هستیم. اون همیشه سریع با همه دوست میشه و خیلی اجتماعیه و من کاملا برعکسشم و اون تقریبا تنها دوست منه.الان مدتیه که با هم مجازی در ارتباط بودیم و اون خیلی با دوست های دیگش صمیمی تر شده و خب الان بخاطر مجازی بودن زیاد معلوم نمیشه که با اونا از منم صمیمی تره یا نه. سوال من اینه که ایا این درسته که انتظار داشته باشم با بقیه دوست باشه ولی باهاشون از من صمیمی تر نشه؟چون احساس خوبی نیست که تنها دوستم به دوست های دیگش توجه بیشتری بکنه و من براش صمیمی ترین دوست نباشم با اینکه همه دوست های جدیدش اکثرا تازگیا باهاش دوستن. نمیدونم واقعا دارم اشتباه دربارش فکر میکنم یا نه ولی اگه میشه راهنمایی کنید این منطق من یجور حسادته؟اخه من واقعا بدش رو نمیخوام و دوستش دارم
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
آره منم
ثائر
۲۲:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دقیقا همین مشکل رو بایک دوستم دارم.درسته ممکنه حسادت بکنین،اما چرا خب!
مگه تو خواهر و مامانتو دوست نداری اون حسادت می کنه؟
جوری نوشتین که تا اخر فک کرذم همون دوستمین
Baran
۱۴:۲۳ ۱۱ تير ۱۴۰۰
سلام من یک دوست دارم که هم اخلاق حوب داره و هم بد
اون همیشه بحث رو به سمت خودش بر میگردونه
و با من بد رفتاری میکنه و من فحش میده
اما همیشه کمکم میکنه
یک دوست دیگر هم دارم اما با اون توی مدرسه اشنا نشدم
اون توی تمام لحظاط پیش منه
من درک میکنه و به من احترام میگذاره
اما من با اون دوستم که تو مدرسه هست 5 ساله که دوستیم
و دلم نمیخواد این 5 سال را خراب کنیم
اما با این دوستم که تو مدرسم نیست
فقط 1 سال باهشم
البته اونی که 5 ساله باهاش یه نکته ی بدی هم داره
اینه که بدش میاد من با اون دوستم باشم
واقن نیاز به کمک به کمک دارم
من بین دوراهی موندم توروخدا کمک کنین
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۳ ۱۱ تير ۱۴۰۰
با سلام، باید در نظر بگیرید در کدام رابطه احترام شما حفظ می شود. هرچقدر هم که دوستان شما به شما کمک کنند اگر ارزشهای شما را زیر سوال ببرند یا شما را تحقیر کنند احترام شما در آن رابطه خدشه دار می شود برای تغییر رفتار دوست خود تلاش کنید ضمن نگه داشتن احترام با او صحبت کرده و نقاط ضعفش را در اوج خیر خواهی به او گوشزد کنید صبر کنید اگر نتیجه نگرفتید و دوست شما به رفتار نا پسندش ادامه داد از این رابطه فاصله بگیرید چون در نهایت شما باید برای آینده و زندگی خود وقت بگذارید و به دنبال افرادی باشید که شما را رشد می دهند. با سپاس از همراهی شما مخاطب گرامی.
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
پس اگ ع این لحاظ باشه دوست خبی نعرم من
ه
۰۱:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
میگن همه ی آدما یک مشکلی دارن هیچکی بی مشکل نیست اما من هرچی فکر میکنم نمیدونم چه مشکلی داره
خیلی عین همیم افکارمون حرفامونو باهم میزنیم خلاصه عین همیم ........
خیلی دوستش دارم .
ولی وقتی با با دوستای دیگم میشه بهترین دوست من حسودیم میشه
دوست دارم فقط من بهترین دوستش باشم نمیگم دوست نداشته باشه میگم منو بیشتر دوست داشته باشه
اما دوستای دیگم دورو برشو پر کردن و وقتی باهم متهد میشن بیش از حد سعی میکنن مارو از هم جدا و قهر کنن
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
هیچکس جز خود آدم دوست واقعی خودش نیس
روژی
۰۵:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
من واقعا عاشق دوستم هستم باهاش 3 و نیمه دوستم
ولی از پارسال با یکی رفیق شد اون به کل تغییرش داد
همه چیش تغییر کرد
اخلاقش تیپش ولی من خیلی دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم
جدیدا بهش میگم بیا بریم بیرون بهانه میاره
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
من الان در مورد دوستم دو دل شدم واقعا
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ویژگی های دوست غیر واقعی در دوست صمیمی من هست البته دوستی که فکر میکردم دوست صمیمیمه، ممنون خیلی خوب بود
ندا
۲۰:۳۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
عالی بود ممنونم
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام من یه دوست صمیمی دارم که خیلی با هم خوبیم اون همیشه مشکلات اش رو میگه ومن اینقدر دوستش دارم که از خودم مایه میزارم و بهش کمک میکنم از وقتی که توسط من حالش خوب شده و درو برش شلوغ شده و دیگه کمبودی نداره
انگار ی براش مهم نیستم بهم کمک نمیکنه
من با دوستام یه گروه تشکیل دادم و تازه گی فهمیدم که به رفقای من پیام میده و باهاشون صمیمی شده ولی جلوی من تضاهر میکنه از دوستام بدش میاد
میشه راهنمایی ام کنین واقعا نمیدونم چکار کنم خیلی دوستش دارم اما ازش دلسرد شدم
استار
۱۸:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من که تو زندگیم دوستای خوبی داشتم ولی اونا بعد از یک و دو سال از پشت به من خبر زدن و الان هم دوستای جدید دارم ولی می‌دونم که اونا پشت سر من حرف های بد میزنن چیکار کنم که دکتر از روزگار شود در بیاورم
الهام
۱۰:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هیچ کس دوست واقعی نیست
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من یه رفیق دارم که خیلی دوسش دارم ولی اون اصلا نشون نمی ده که اونم منو دوس داره یا نه . ولی خب همه ی اینا واسه سنمونه بگذره درست می شه ... .
ناشناس
۰۳:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
من یک دوست مجازی داشتم ما با هم حرف میزدیم و مشکلاتمان را میگفتیم و هم دیگر را درک میکردم ولی بعد مدتی من ی مشکلاتی برام پیش امد ولی نتوانستم برایش توضیح دهم و او ب من گفت ت منو فراموش کردیی و من برایت مهم نیستم ک وجود دارم یا ندارم الان هم پشیمان هستم ولی دیگر نمیشود الان 4ماه گذشته و او دیگر مرا قبول ندارد من ازین موضوع خیلی ناراحتم واو ب شدت ادم کینه ایی هست خیلی دوسش دارم او خیلی ب من نزدیک هست درحالی ک مجازی هسیمنمیدونم چیکار کنم
Saghar
۲۲:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
دوست صمیمی من ۱۵ تا از اون صفات دوست فیکو داره.خیلی هم حسوده از همه لحاظ .هم نمیخواد من با کسی دوست باشم و هم اینکه بهم حسودی میکنه.به طور مثال وقتی من اینستا نصب کردم بحاطر اینکه من اینستا دارم مامانش اینا رو مجبور کرد واسش نصب کنن .هر چی هم بهش گفتم بدرد تو نمیخوره(ازم کوچتره)میگفت چون تو داری منم میخوام داشته باشم.هیچ وقت هم از چیزی نمیگذره و باعث میشه که یه دعوای مفصل داشته باشیم.واقعا احساس تاسف میکنم که وقتی ناراحت میشدم از کارش میگذشتم
عبدالله
۱۷:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من یه دوست دارم که خیلی دوستش دارم ولی احساس میکنم که اون منو دوست نداره بارها تصمیم گرفتم قطع رابطه کنم ولی نتونستم , نمیدانم اخرش چه خواهد شد.
Nnn
۰۳:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شاید بلد نیس بروز بده خیلی ها اینطورن مطمئن باش دوست داره هیچ وقت آدم کسی رو زوری نگه نمیداره
Roza
۱۳:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
واقا ممنون چون من فهمیدم همه ی دوستام.......
Vena
۰۰:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تو این دوره دوست کجا بود باو
اتنا
۱۷:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بودددد ممنون
علی
۱۶:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفیق من واقعا رفیقه نقطه ضعف دارع ولی همه صفات خوبو داره
یلدا
۲۰:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا فهمیدم هیچی دوست واقعی ندارم همه فیکن
شایدم ایراد خودمه واقعا نمیدونم
یگانه
۲۳:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببینید من یه دوستی پیدا کردم که اخلاقش مثل خودمه و همیشه بهم میگه دوستم داره و ما دوستای خوبی میشیم
ولی تو امتحانا همش بهم کمک میکرد به نظرتون دوست خوبیه برای من ؟؟؟؟
Zohreh
۰۵:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من 14 سالمه و عاشق دوستامم ما همه جوره هوای همو داریم شاید تو اکیپمون دو نفر حسودی کنن ولی اصلا نشون نمیدن! به هرحال خوشحالم که دوستای به این خوبی دارم وناراحتم که سال دیگه باهم تو ی مدرسه نیستیم چون من کلاس نهمم!
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
دوست من همه ی این ویژگی ها رو داره اما وقتی باهام قهر میکنه ،به زور منو می بخشه
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
من یه دوستی دارم اون منو
خیلی دوست داره ولی اصلا نمیتونم بهش اعتماد کنم خیلی دوسش دارم ولی یکی از دوستام اونو خیلی عوض کرده نمی دونم چیکار کنم اگر میشه یک راه حلی به من پیشنهاد کنید
پانیذ
۱۷:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میدونم چکار کنی . اگر بهش احمیت زیادی بدی پر رو میشه اما اگر باهاش جوری باشی که نمیشناسیش میاد پیشت اما اگر نشد باید دختری که اونو عوض کرده ادب کنی سعی کن از اون دختره دورش کنی و همینطور باهاش مهربون باشی و عیب هاشو یواش بگو« منظورم عوض شدناش» اونوقت بهتر میشه
عسل
۱۶:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
واقعا هرکاری براشون کردم. بخاطرشون دعوا کردم. همیشه پشتشون وایستادم و پا پیش گذاشتم ولی یروز وقته ناراحتیم بهم گفتن خسته کننده شدم!
آبتین
۲۲:۴۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
اگه دوستات کسی به جز خانوادت باشن،بدون که اشتباه کردی.
تینا
۲۳:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
من دوستم از همه لحاظ خوبه ولی بهم فحش میده
فاطمه
۱۶:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
من فهمیدم که دوستی که ۳ سال باهم بودیم،فقط لحظات خوب و خوشحالی،پیشم بود و واقعا واسه خودمدمتاسفام که تو این همه مدت،اون دو نشناختم
AliReza
۰۲:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
حالا فهمیدم که حتی یکی دوستم ندارم
حتی یکی اما خودم به نظر خودم بهترین دوستم چون همه کاری میکنم تا نگهشون دارم ولی همشون بی معرفتن
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۸
من واقعا برا خودم متاسفم بااین دوستایی که دارم ی جاهایی خوب جلواومدن ولی متاسفانه تمام این ویژگی هارو دارن وب طور کامل ب من حسودی میکنند
محمد
۱۶:۳۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
من خودم به خاطر رفیقام حتی سر دعوا شده باهاشونم و تا به حال این نکته هایی که راجب به دوست های غیر واقعی هست رو من انجام ندادم اما دوست هایی دارم از خودم کوچک تر که هرگدومشون یه سری نقطه ضعف هایی مثل اینو دارن
مینا
۱۶:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
واقعا این همه ادم ک اطرافمن ادعای دوستی میکنن
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا من حالا این مطالب را خواندم دانستم فقط یه دوست خوب دارم هیچ کدومشون درد نمی‌خورن من خودم هم متوسط هستم نه اونجوری بد نه هم خوب♡
ایلین
۱۴:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خوب بود
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
واقعا هيچكي تواين دنيا دوست واقعي نيس جز خودم
ضحی
۲۱:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من با خوندن مطالبتون فهمیدم نه من یه دوست واقعی دارم و نه خودم هستم البته من فقط بعضی نکاتو نداشتم ولی دوستام واقعا دوست نیستند برای خودم متاسفم
زهرا
۰۱:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من درکت میکنم ولی باید سعی کنی با اطرافیان کنار بیای ولی نه به عنوان دوست
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا عاشق دوستم هستم و بهش علاقه دارم.اشکالی نداره خودمو تغییر میدم....
زهرا
۰۱:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
آفرین
ریحانه
۲۰:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
افریننن
میدونم منم مثل توم عاشق دوستم بار ها خودمو تغیر دادممم فقط بخاطر اونا ولی اصلااا هیچ و هیچ
ولی بدون خیلی لوسشون نکن چون باهات بد میشون بعضی وقتا هم خودشون باید خودشونو تغیر بدهن