سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیداری روحیه شهادت‌ طلبانه با نوحه خوانی مداحان

نوحه باید روحیه شهادت‌ طلبانه را در جوانان بیدار کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حاج منصور ارضی مداح اهل بیت عصمت و طهارت در همایش مداحان و شاعران مازندران گفت: شاعران و مداحان نیز باید بتوانند یادآور یاد و نام شهدا بوده نه اینکه به دنبال کسب شهرت و یارکشی در هیأت‌ ها باشند.

وی با بیان اینکه حریم هیأت مهم ‌ترین بعد جالب توجه برای شاعران و مداحان است، افزود: شاعر با توسل به مناجات و زیارت و ادعیه می ‌تواند به توهمات و خیالات خود مسلط شده در نتیجه آنچه نذر دین است را از آنچه نیست جدا می ‌کند.

این مداح اهل بیت گفت: دسترسی به دعاها برای مناسبت‌های مختلف آسان ‌ترین چیزی است که هر فرد به‌راحتی می‌ تواند با خواندن و توجه و شب زنده ‌داری ریشه خدایی پیدا کند.

ارضی با بیان اینکه محرم امسال مصادف با هفته دفاع مقدس است، افزود: امسال باید با روضه و شعر در زمینه جهاد و شهادت‌طلبی و زنده کردن شهادت، حرف خدا را زنده نگه داریم.

مداح اهل بیت عصمت و طهارت گفت: با توجه به اینکه هیچ روضه ‌ای اشتباه نیست و این از واقعیت‌ هایی است که هیچ شک و شبهه ‌ای در آن نمی‌رود ولی باید نوحه باید روحیه شهادت ‌طلبانه را در جوانان بیدار کند که هیأت‌ها باید زمینه فرهنگ ‌سازی را آماده کنند.

انتهای پیام/ م

نقش نوحه خوانی مداحان در تقویت روحیه شهادت‌ طلبانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.