سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

پذيرش عرضه محصولات سه واحد صنعتی فارس در بورس كالا

معاون صنايع كوچك شركت شهرک‌های صنعتی فارس از فراهم شدن زمينه‌ی عرضه سهام واحدهای صنعتی صنايع كوچک و متوسط استان در بورس كالا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فراهم شدن زمینه عرضه سهام واحد‌های صنعتی صنایع کوچک و متوسط استان در بورس کالا یک فرصت جدید و بسیار ارزشمند برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک است.

وی افزود: این صنایع می‌توانند از این طریق نسبت به فروش کالا‌ها و محصولات وتامین نقدینگی مورد نیاز خود اقدام کنند.

کمال زاده ادامه داد: معافیت از تشریفات مناقصه و مزایده، برخورداری از معافیت مالیاتی و قیمت‌های تعادلی تعیین شده از مزایای ورود واحد‌های صنعتی به بورس کالا است.

وی با اشاره به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای پذیرش واحدهای صنعتی در بورس کالا، گفت: این برنامه به منظور سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار در سطح شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود.

کمال زاده بیان کرد: حضور صنایع کوچک در بورس کالا می‌تواند موجب فروش محصولات‌شان بدون واسطه شود که با این کار هم جان تازه‌یی به این صنایع داده می‌شود و هم با تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط از بورس، شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد بنگاه‌های استان جزء بنگاه‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه این آمار رو به رشد است لذا ورود شرکت‌های کوچک و متوسط به بازار سرمایه امری بسیار ضروری بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه فارس از استان های پیشتاز کشور در ارسال تقاضا ها‌ی واحد‌های صنعتی برای پذیرش دربورس کالا محسوب می‌شود.

کمال زاده گفت: در حال حاضر مدارک و مستندات ۸ واحد صنعتی برای پذیرش در بورس کالا ارسال شده که تاکنون ۳ واحد صنعتی در زمینه‌های تولید مخازن پلی اتیلن چند لایه، بسته بندی قند ولوله‌های پلی اتیلن مورد پذیرش قرار گرفته و کار ارسال پرونده سایر واحد‌های متقاضی نیز در دست انجام است.

وی با بیان این که در این زمینه، توافق نامه‌ای سه جانبه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وشرکت بورس کالا منعقد شده است افزود: بر اساس این تفاهم نامه استفاده از ابزارهای مالی و مدیریت خطر صنایع کوچک ومتوسط و هم چنین بهره گیری از ظرفیت انبارهای مستقر در شهرک‌های صنعتی از طریق بورس کالا فراهم شد.

کمال زاده تصریح کرد: در این طرح متناسب با نیاز واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی زمینه راه اندازی شعبه‌های تالار و یا کارگزاری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز فراهم شده است تا این مراکز در کنار عرضه و معاملات محصولات واحدها، امکان خرید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی با تناژ خرد را هم فراهم کنند.

وی با تاکید براین که کارگزاران می‌توانند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نسبت به تبلیغات و بازاریابی اقدام کنند، ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای اقدام‌های حمایتی خود از صنعتگران، واحدهای قابل بهره گیری از این ظرفیت چه در تامین مواد اولیه و چه در محصولات تولید شده را شناسایی و به شرکت بورس کالا معرفی خواهد کرد.

معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: به منظور تضمین تعهدهای صنایع کوچک مشارکت کننده در این طرح و هم چنین تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از این صنایع، صندوق ضمانت صنایع کوچک انواع ضمانت نامه‌های مورد نیاز بورس کالا را صادر خواهد کرد.
انتهای پیام/ر

عرضه محصولات صنعتی فارس در بورس کالا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.