سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از 4 سینمای دیجیتال در آذربایجان غربی

همزمان با روز سینما 4 سالن سینمای دیجیتال در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید .

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: برای جبران تعطیلی سینماها و استفاده مردم از فیلمهای سینمایی در سطح استان 4 سالن مجتمع فرهنگ وهنر شهرستانهای خوی،مهاباد ،میاندوآب و بوکان به سیستم پخش دیجیتال مجهز وامکان پخش فیلمهای سینمایی در آنها فراهم شده است .

وی با اعلام اینکه برای بهره برداری از این سالن ها 4 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: ظرفیت 4 سالن مجتمع فرهنگی وهنری تعداد 1542  صندلی است  که با فعال شدن این سالن ها و  2 سینما توسط بخش خصوصی،  1942 صندلی به ظرفیت سینماهای فعال استان افزوده  می شود.

حجت الاسلام کریمی  تصریح کرد: طرح دیگری که از سال 1396 در استان آغاز شده و به تدریج تمام شهرستانهای فاقد سینمای تحت پوشش آن قرار می گیرد طرح «سینما سلام یا سینما سیار » است که با همکاری بخش خصوصی دستگاههای  سینما سیار توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده وبا تحویل آنها  امکان پخش فیلم های سینمائی روز ایران در نقاط مختلف استان فراهم می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک دستگاه تحویل شده و پیگیری برای تحویل بقیه دستگاهها صورت می گیرد.

استان آذربایجان غربی دارای 19 سینما است که ظرفیت این سینماها 11566 صندلی  است اما تنها 4 سینما از آنها فعال است که از این تعداد یک سینما در خوی توسط بخش خصوصی و سه سینما در ارومیه توسط بخش دولتی اداره می شود.

انتهای پیام/ح

 آذربایجان غربی  دارای 4 سینمای فعال است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.