سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنگلادش یک اردوگاه بزرگ برای آوارگان روهینگیا می‌سازد

دولت بنگلادش با همکاری ارتش و سازمان‌های بین‌المللی، اردوگاه بزرگی برای اسکان دادن آوارگان روهینگیا می‌سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، در پی هجوم حدود 400 هزار آواره روهینگیایی به بنگلادش در سه هفته گذشته، این کشور تصمیم گرفت یک اردوگاه بزرگ برای این پناهجویان بسازد.

این اردوگاه جدید در 10 روز آینده در زمینی بزرگ ساخته می‌شود. مقامات می‌گویند اردوگاه مذکور در منطقه «بازار کوکس» نزدیک مرز میانمار ساخته خواهد شد. مقامات بنگلادش قصد دارند با کمک سازمان‌های بین المللی و ارتش، 14 هزار پناهگاه بسازند که هرکدام از آن‌ها ظرفیت 6 خانواده را دارد. بنگلادش که کشوری فقیر است و ظرفیت آن برای اسکان پناهجویان تکمیل شده مکان مناسبی برای آوارگان روهینگیا که سال‌ها سرکوب شده‌اند، نیست.

اردوگاه‌های بنگلادش پیش از بالاگرفتن تنش‌ها در 25 اوت میزبان 400 هزار روهینگیایی بودند. حدود 3 هفته پیش ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین حمله کرد و موجب فرار گسترده هزاران نفر از آن‌ها  شد.این اقدام اعتراض جامعه جهانی را در پی داشت؛ به طوریکه سازمان ملل متحد آن را «پاکسازی قومی» توصیف کرد.

ارتش میانمار پس از 50 سال حکومت  حتی پس از رهبری «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم این کشور، هنوز هم کنترل سیاست‌های امنیتی را در دست دارد.

انتهای پیام/

تصمیم بنگلادش به منظور ساخت یک اردوگاه بزرگ برای آوارگان روهینگیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.