سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش برنی سندرز به اتهامات کلینتون علیه او

«برنی سندرز» اتهامات «هیلاری کلینتون» مبنی بر مقصر بودن او در شکست نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ان بی سی نیوز؛ «برنی سندرز»، یکی از دو نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، در پاسخ به اتهامات «هیلاری کلینتون»، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: برخی می گویند تمام کسانیکه قصد داشتند به برنی سندرز رای دهند، پس از انصراف او به کلینتون رای ندادند؛ شوخی نکنید! معلوم است که اینطور نمی شد. این ماهیت سیاست است. در سیاست اغلب از این اتفاق ها رخ می دهد. بیشتر مردم ما دموکرات یا جمهوری خواه مطلق نیستند. آنها به هرکسی مایل باشند رای می دهند. من نهایت تلاش خود را به کار بستم تا هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود.

این اظهارات در پی آن مطرح شد که که کلینتون در کتاب اخیر خود با نام «چه اتفاقی رخ داد»، برنی سندرز را متهم کرد بیشترین آسیب را به کمپین انتخاباتی او زده و مسیر را برای «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری خواه، برای رسیدن به ریاست جمهوری هموار کرده است.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد پس از کنار رفتن برنی سندرز از عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، 12 درصد از هواداران وی به جای رای دادن به هیلاری کلینتون، ترجیح دادند به دونالد ترامپ رای دهند.

سندرز در ادامه افزود: حتی زمانیکه از رقابت های انتخاباتی کنار کشیدم به حمایت از کلینتون ادامه دادم. اینکه همه هواداران من به سمت وی نرفتند امری عادی است، چنین اتفاقی در انتخابات سال 2008 نیز رخ داده بود؛ یک چهارم از هواداران کلینتون پس از خروج وی از کارزار انتخاباتی به «جان مک کین»، از حزب جمهوری خواه، رای دادند.

این سناتور آمریکایی همچنین گفت: واضح است وضع کنونی حزب دموکرات، راه به جایی نمی برد. جمهوری خواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان و سنا در اختیار دارند. قدرت در کاخ سفید در دستان آنها است. جمهوری خواهان دو سوم از مشاغل مهم دولتی  را به خود اختصاص داده اند. به عقیده من، آنچه باید انجام دهیم توجه بیشتر به احزاب مستقل است.

او در پایان گفت: قرار نیست همین فردا در این‌باره به موفقیت برسیم؛ اما لازم است تغییری در رویکرد خود ایجاد کرده و به سوی جلو پیش برویم.

انتهای پیام/

پاسخ سندرز به اتهام‌زنی کلینتون علیه او

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.