سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:

گزینه‌های بومی قابلیت پذیرش پست استانداری بوشهر را دارند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت اولویت را در تعیین استاندارها به غیربومی‌ها داده است گفت: چهره‌ها و شخصیت‌های استان بوشهر ظرفیت استاندارشدن را دارند و می‌توانیم آنها را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال‌الدین شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر حل مشکل اشتغال در استان بوشهر به وضعیت نرخ بیکاری در دشتی و تنگستان پرداخت و اظهار داشت: نرخ بیکاری در تنگستان و دشتی بالاترین آمار ثبت کرده به‌گونه‌ای که تنگستان ۱۸.۱ و دشتی ۱۵ درصد نرخ بیکاری آن ثبت شده است.

وی بحران کم‌آبی را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه دانست و افزود:مشکل کم‌آبی و شرایط بحرانی آب به ویژه در بخش‌ها و روستا‌های غیرمرکزی در تنگستان و دشتی سبب رنجش مردم شده است و این در حالی است که در نوار ساحلی تنگستان این مشکل بیشتر مشاهده می‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حل مشکلات آبرسانی در دشتی و تنگستان خاطرنشان کرد: سد‌های مختلفی در این دو شهرستان طراحی و اجرایی شده و سد‌های دشت پلنگ و باغان از طریق فاینانس چین تامین اعتبار شده و این دو پروژه به صورت فعال در حال اجرا است.

شهریاری با اشاره به خرید محصول گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر در فصل گذشته تصریح کرد: استان بوشهر قطب محصولات زراعی خارج از فصل است و می‌تواند بازار‌های داخل و خارج را هدف قرار دهد، ولی سال گذشته محصول کشاورزان گوجه فرنگی کاران دچار بحران شد که با همکاری تعاون روستایی و وزارت کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس زمینه خرید محصول کشاورزان استان بوشهر فراهم شد.

وی با بیان اینکه مشکل کشاورزان گوجه فرنگی کاران سال گذشته تبدیل به یک بحران شد گفت: هر کیلوگرم گوجه سال قبل از کشاورزان با قیمت ۴۰۰ تومان خریداری شد که تاکنون ۹۳ درصد پول کشاورزان پرداخت شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل و هماهنگی نمایندگان استان بوشهر در مجلس تصریح کرد:استان بوشهر دارای چهار نماینده در مجلس است که با تاکید بر تعامل و هماهنگی تلاش شده اختلاف نظر‌ها به اختلاف استراتژیک تبدیل نشود. دولت یک سری شاخص‌ها برای تعیین استاندار مشخص کرده‌اند و برای کسانی که قرار است متصدی استانداری‌ها شوند حداقل‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان‌های مختلف گزینه‌هایی برای تعیین استانداران به دولت معرفی می‌کنند افزود: اگر فردی با تائید نمایندگان انتخاب شود و دارای استاندارد‌های دولت باشد امکان اینکه این گزینه‌ها تبدیل به استاندار شود، وجود دارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این گزینه‌ها با استاندارد‌های دولت مطابقت نداشت بعید است که به عنوان استاندار معرفی شود گفت: دولت اولویت را در تعیین استاندار‌ها به غیربومی‌ها داده و این تجربه نشان داده که استاندار‌های غیربومی با حاشیه‌های کمتری روبرو بوده‌اند و عملکرد بهتری داشته‌اند. البته چهره‌ها و شخصیت‌های استان بوشهر ظرفیت استاندارشدن را دارند و می‌توانیم آنها را انتخاب کنیم.

انتهای پیام /پ

گزینه‌های بومی قابلیت پذیرش پست استانداری بوشهر را دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.