سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی:

بهای زیستن در رفاه، نابودی محیط زیست است

کارشناس هواشناس گفت: بالا رفتن استاندارد زندگی و افزایش رفاه یک بهایی دارد و بهای زیستن در رفاه، نابودی محیط زیست است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بتول مظلومی امروز در نشست کارگروه امنیت غذایی و سلامت شهرستان اصفهان اظهار کرد: شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته اصفهان، روزهای پاک بیشتری داشته است، البته نسبت به استاندارهای جهانی فاصله داریم، یک سری مسائل جهانی و یک سری مباحث داخلی در آلودگی هوا اثرگذار است.

کارشناس سازمان هواشناسی اصفهان ادامه داد: 2 درجه میانگین دمایی ایران افزایش یافته است در حالی که در دنیا روی 0.1 و 0.2 کار می‌کنند و این 2 درجه عدد کمی نیست، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خشکسالی‌های پی در پی در ایران ناشی از تغییر اقلیم است که باید این واقعیت را بپذیریم.

وی با بیان این که باید با گرم شدن زمین مبارزه شود، بیان کرد: در اصفهان نباید محصولاتی که نیاز به آب فراوانی برای کشت دارند فرآوری شود، سه مشکل آلودگی هوا، کم آبی و خشکسالی در صدر مسائل و مشکلات اصفهان هستند، مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی آشنایی ندارند و رعایت یک سری مسائل برای مقابله با این پدیده‌ها باید از پایین به بالا و از طریق مردم انجام شود.

مظلومی تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی نابودی سرسبزی زمین را به علت توسعه شهرنشینی می‌داند، روند افزایش دما، افزایش نیاز به آب و تلف شدن دام‌ها را در پی دارد، این ناشی از فعالیت‌های صنعتی است و این صنعت در خدمت همین مردم است، بالا رفتن استاندارد زندگی و افزایش رفاه یک بهایی دارد و بهای زیستن در رفاه، نابودی محیط زیست است.

وی ادامه داد: عوامل منجر به تغییر اقلیم در رأس آن شهرنشینی و توسعه صنعتی است، این همه طوفان و سیل ناشی از همین تغییر اقلیم است، چرا این طوفان‌ها و سیل‌ها در دهه‌های گذشته نبوده است، در هفته اول شهریور ماه در ایران سیل می‌آید و این مسائل از پیامدهای تغییر اقلیم است، علت ایجاد تغییر اقلیم انتشار دی‌اکسید کربن و گازهای گلخانه در جو باعث گرم شدن زمین و تغییر اقلیم می‌شود.

کارشناس هواشناسی در علت گرم شدن زمین تشریح کرد: در بازدم انسان مقادیر کربن دی‌اکسید است، اضافه شدن جمعیت کره زمین سبب تغییر اقلیم می‌شود، دام مهم‌ترین عامل انتشار کربن دی‌اکسید است، سه مشکل اصلی سیل، طوفان و خشکسالی سبب خسارت به زمین می‌شود.

وی در پایان گفت: قاره آسیا که دچار خشکسالی است، سهم سیل در نابودی سرزمین‌های آن 86 درصد است، 47 درصد صنایع و کارخانه‌ها، 21 درصد کشاورزی عمده تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای هستند، یک ایرانی 20 برابر یک اروپایی مصرف مواد غذایی دارد اما به علت عدم مصرف صحیح، بخش اعظم آن دور ریز می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

در اصفهان نباید محصولاتی که نیاز به آب فراوانی برای کشت دارند فرآوری شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.