سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

کشفیا: دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید برای نسل جوان ترسیم شود/آینده والیبال نشسته ایران روشن است

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان شرقی گفت: دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید از سوی نهادهای فرهنگی برای نسل جوان تبیین شود.

علی کشفیا در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد نحوه جانبازی اش اظهار کرد: من در تاریخ 1/1/63 در نوار مرزی سردشت و در حین عملیات مین یابی، در اثر انفجار مین از ناحیه دو پا دچار جراحت شده و جانباز شدم.

او با اشاره به خاطراتش از دوران دفاع مقدس گفت: درست است که در دوران دفاع مقدس بسیاری از عزیزان و همرزمان خود را از دست دادیم اما خاطرات خوبی از آن دوران در ذهن همه ما ثبت شده که حتی پس از گذشت 34 سال هنوز در یادها ماندگار است. در آن دوران با انسان های بزرگی روبرو بودیم که هدفی والا و مقدس داشتند، انسان هایی مصمم که از جان خود در راه وطن، باورها و هویت شان گذشتند و درس آزادگی و اخلاص را به ما آموختند.

سرپرست سابق تیم ملی والیبال نشسته ایران درباره لزوم تلاش نهادهای مختلف فرهنگی در زمینه تدوین و بازتولید تاریخ هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: اگر امروز میزان اطلاعات جوانان ما از دوران دفاع مقدس زیاد نیست نمی توانیم به آنان خرده بگیریم زیرا در این مورد نهادهایی مقصر هستند که نتوانستند تاریخ آن دوران را برای جوانان تدوین و تبیین کنند.جوانان ایرانی مشتاق هستند که با تاریخ دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و این وظیفه به گردن نهادهای ذی ربط است که جوانان را در جریان فرهنگ ارزشی آن دوران و دستاوردها و اهداف والای رزمندگان قرار دهند.

او ادامه داد: من اصرار دارم که از دوران دفاع هشت ساله برابر رژیم بعثی عراق به عنوان «دفاع مقدس» یاد کنیم زیرا همه می دانند که ما آغازگر جنگ نبودیم و تنها از کشورمان دفاع کردیم.

کشفیا با اشاره به نحوه ورودش به عرصه ورزش گفت: بلافاصله پس از پایان جانبازی ام، با تشکیل تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران در سال 64 به عضویت تیم ملی درآمدم و خوشبختانه در نخستین مسابقاتی که تیم ملی کشورمان در آن شرکت کرد( مسابقات جهانی نروژ)  توانستیم مقام اول والیبال نشسته جهان را کسب کنیم. خدا را شکر می کنم که تا به امروز افتخارات تیم ملی والیبال نشسته ایران ادامه داشته است و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او افزود: پس از آن در چهار پارالمپیک به عنوان بازیکن در تیم ملی حضور داشتم و سپس در مسابقات المپیک  آتن،پکن و لندن به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال نشسته فعالیت داشتم، در حال حاضر نیز به عنوان رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی مشغول به کار هستم.

کشفیا در مورد شرایط فعلی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت والیبال نشسته کشورمان رضایت بخش است و من آینده خوبی را برای این رشته ورزشی پیش بینی می کنم. البته کسب قهرمانی مهم است اما به نظر من حفظ افتخارات و قهرمانی ها اهمیت بسیار بیشتری دارد، باید با برنامه ریزی، کار و تلاش فراوان روند خوب فعلی را حفظ کنیم تا از غافله ورزش دنیا عقب نمانیم.

 

انتهای پیام/

اظهارات کشفیا در مورد دفاع مقدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.