سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدافندغیرعامل؛

برگزاری جلسه‌ی کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل لرستان

نخستین جلسه‌ی کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه به ضرورت آموزش پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: باید سطح هوشیاری مردم را در مواقع بحرانی افزایش داد و از آسیب‌های بحران‌ها جلوگیری کرد.

خدانظر دریکوند افزود: بهترین حالت آمادگی این است که برای مصون ماندن از خطرات احتمالی پیش بینی‌های لازم اندیشیده شود.

وی نقش آموزش و آگاهی را در کاهش خطرات موثر برشمردو گفت: با آموزش می‌توان از آسیب‌های مختلف جلوگیری کردو سطح آسیب‌ها را کاهش داد.

دریکوند در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم اندیشی تاکید کردو افزود: کار پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل جز با تعامل و هم افزایی امکان پذیر نیست و این تعامل با توجه به گستردگی، تاثیر گذاری و اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش به مراتب بیشتر می‌شود.

وی به ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش و مدارس در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل افزود: می‌توان با تکیه بر ظرفیت آموزش و پرورش به آگاهی و آمادگی جامعه همت گماشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان هم در این جلسه به تهدیدات مختلف در اجتماع اشاره کردو گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا آمادگی مردم در مواقع بحرانی بالا رود.

علی سیف بر این نکته تاکید کرد که باید آموزش‌های لازم به آحاد جامعه داده شود تا بتوانند در مواقع لزوم چگونه رفتار کنند تا از آسیب‌ها و خطرات در امان بمانند.

وی بر این نکته تاکید کرد که تهدید در کمین جوامع است و باید در مقابل تهدیدات آمادگی خود را بلا برد.

وی به برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل هم اشاره کردو افزود: برگزاری مراسم نمادین در مدارس، برگزاری مراسم فرهنگی هنری و ورزشی با موضوع پدافند غیر عامل از جمله برنامه‌هایی است که در تمام مناطق و شهرستان‌ها اجرا می‌شود

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش لرستان هم با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل  فرهنگ سازی ونهادینه سازی موضوع پدافند غیرعامل، ایمن سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم، توسعه کمی وکیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقاء قابلیت بقاء و حفظ کشور در شرایط بحران، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه‌های مقاومت در مقابل تهدیدات، فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد تاثیر پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری را از جمله اهداف پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدار سازی زیر ساخت‌های حیاتی و به حداقل رسانیدن تاثیر بحران‌ها و تهدیدات دشمن بر زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و مهم از جمله اهداف دیگر پدافند غیر عامل است.

محمد حسین احمدی افزود: برنامه ریزی لازم برای نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در نظر گرفته شده و اجرای مراسم نمادین هفته پدافند غیر عامل، برگزاری مسابقات فرهنگی و کارگاهی آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

جلسه‌ی کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل لرستان برگزارشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.