سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری تمام سارقان سرقت های مسلحانه در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه در سطح استان کاهش 50 درصدی داشته است گفت : همه سارقان دستگیرشده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ علی مهری اعلام کرد: بحث قاچاق دغدغه ملی و مقام معظم رهبری بوده و پلیس آگاهی هم در برخورد با قاچاقچیان و مخلان این حوزه به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده، هرچند در استان ایلام بحث قاچاق خاصی نداریم.

وی بابیان اینکه با تلاش شبانه روزی طی امسال کشف سلاح و مهمات 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: به‌طورکلی سرقت‌ها 65 درصد افزایش کشفیات داشته است.

مهری با اشاره به اینکه درزمینه دخانیات قاچاق 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در پرونده‌های بالایی 100 میلیون 138 درصد و زیر 100 میلیون 130 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جرائم جناحی 100 جرائم کشف شدند و جرائم خشن با توجه به تأثیر منفی آن در جامعه سریعاً کشف می‌شوند.

مهری با اشاره به اینکه در حوزه جعل 100 کشفیات داشته‌ایم و در حوزه کلاه‌برداری 108 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم گفت: دو جرم مشهود و غیر مشهود داریم که در جرائم مشهود سریعاً وارد عمل می‌شویم اما در جرائم غیر مشهود با دستور مراجع قضایی اقدام به ورود می‌کنیم و اغلب جرائم غیر مشهود هستند.

وی با هشدار جدی به مال‌خران از سارقان گفت: خرید هرگونه جنس سرقتی از سارقان جرم محسوب و مال‌خر طبق قانون مجرم محسوب می‌شود لذا از کسب و بازاریان درخواست داریم اجناس بدون فاکتور یا مشکوک نخرند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با تأکید بر اینکه برخورد قاطع و جدی با مال‌خران اجناس سرقتی در دستور کار پلیس است گفت: بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مردم از اموال خود مراقبت بیشتری کنند و راه‌ دسترسی سارقان را ببندند چون پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند از اموال مردم مراقبت کند بلکه باید مردم همکاری کنند.

مهری با تأکید بر اینکه شماره‌های فوریتی پلیس 110 و 130 آگاهی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی به‌صورت شبانه -روزی است خاطرنشان کرد: همکاری مردم رمز موفقیت پلیس در تأمین امنیت در همه زمینه‌ها است.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه داد: استفاده از قفل‌های مطمئنه،بخصوص در آپارتمان‌ها مهم و حائز اهمیت بوده، متأسفانه گاهی اوقات در یک آپارتمان یک کلید درب تمام واحدها را باز می‌کند.

وی به مغازه‌داران هشدار داد و گفت: مغازه‌داران دوربین و آژیر خطر خود را در دسترس و دید قرار ندهند تا سارقان راحت آن‌ها را بی‌اثر نکنند.

مهری با تأکید بر جدی گرفتن فرهنگ خود امنیتی در جامعه افزود: مردم اموال خود را درزمینه امنیتی بیشتر حفاظت و مراقبت کنند.

وی نسبت به کلاه‌برداری‌های در فضای مجازی هشدار داد و تصریح کرد:برای مثال کلاه‌برداران با شگرد برنده شدن فرد را به‌پای دستگاه خودپرداز می‌کشند و بد از دریافت اطلاعات کارت‌بانکی حساب وی را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه داد: کلاه‌برداری در استان شیوع پیداکرده لذا می‌طلبد مردم بیشتر مراقبت کنند لذا مردم در بحث پیام‌های تبلیغاتی گول نخورند.

انتهای پیام/اس

کاهش 50 درصدی سرقت های مسلحانه در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.