سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال 450 اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ارسال بیش از 450 اثر شعر در دو بخش شعر کلاسیک و شعر نو به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی چراغی‌پور گفت : 150 نفر از شاعران جوان و عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این سوگواره شرکت کرده‌اند، افزود: در مجموع شاعرانی جوان از 25 استان کشور در این سوگواره شرکت کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام آخرین ‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا فردا، 25 مهرماه سال جاری است، تاکید کرد: محورهای این سوگواره در دو قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی ازجمله لری، لکی و کردی است .

وی با بیان اینکه کار داوری آثار ارسالی در تاریخ ٥ آبان و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در ١٠ آبان سال جاری برگزار خواهد شد، افزود : چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در سال جاری تنها در رشته شعر (نو و کلاسیک) برگزار می‌شود.

چراغی پور اظهار کرد: آشنایی بیش ‌از پیش با معارف و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، شناسایی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر آیینی، حضور پر نشاط اعضای کانون‌های در فعالیت‌ها و عرصه‌های ادبی و هنری کشور و کشف استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های مساجد از اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

انتهای پیام/ه

 

ارسال آثار فرهنگی به جشنواره علمدار کربلا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.