سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

انجام سالانه ۲۰۰ هزار سقط جنین قانونی و غیر قانونی در کشور

سالانه ۲۰۰ هزار سقط جنین قانونی و غیر قانونی در کشور انجام می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ششمین سمینار سلامت زنان با اشاره به بررسی‌های انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار سقط جنین قانونی و غیر قانونی در کشور گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های آمیزشی از دیگر مشکلات است که قربانیان آن افراد زیر ۲۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه افزایش روند طلاق در کشور و کاهش خواهندگی برای ازدواج از مشکلات موجود بانوان در کلان شهر‌ها بوده، افزود: خانواده‌ها نسبت به فرزندآوری تردید جدی دارند و تعداد بسیاری از خانواده‌ها در کشور به زیر ۴ نفر و در برخی کلان شهر‌ها به زیر ۲ نفر رسیده، یعنی روند خانواده‌های تک نفره روبه افزایش است.

لنکرانی با اشاره به اینکه در کشور نکات مثبتی نیز در سلامت باروری وجود دارد، تصریح کرد: ایران از معدود کشور‌هایی است، که برنامه آمیزشی با عنوان سلامت باروری داشته و از اجرای این برنامه ۱۲ سال می‌گذرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: کشور ایران هنوز یک کشور جوان است، که بیش از ۳۰ درصد افراد زیر ۳۰ سال هستند و فرهنگ دینی در کشور ما نهادینه شده که در این زمینه به خوبی عمل نشده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در سلامت خانواده تاثیر دارد وضعیت اقتصادی است که باید به این نکته توجه ویژه شود.
انتهای پیام/ت

سمینار سلامت زنان در شیراز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.