سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزابزرگ خبر داد:

ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی مراکز آموزش عالی بر اساس عملکرد

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم از ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس عملکردشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرزابزرگ مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کند، نرم‌افزار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و همچنین ستاد این وزارتخانه اجرایی کند، اظهار کرد: سیستم بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد از سال گذشته در ستاد وزارت علوم و به صورت آزمایشی در دانشگاه شیراز آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، دستگاه‌ها مکلفند در طول این برنامه، سالیانه ۲۰ درصد از بودجه و اعتباراتشان را تحت بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد قرار دهند.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم به بخشنامه ابلاغی بودجه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه چند خط مشی و سیاست کلی، از جمله اهتمام به انضباط مالی در بودجه و اصلاح نظام اداری ابلاغ شده است.

پیاده‌سازی سیستم بودجه‌ریزی در  ۶۶ دانشگاه منتخب کشور

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در سال جاری، ۶۶ دانشگاه منتخب با نرم‌افزارهای مالی، آموزشی و پژوهشی مشابه را سامانه‌سپاری کنیم و سیستم بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را در این دانشگاه‌ها، پیاده‌سازی کنیم.

میرزابزرگ با اشاره به ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس عملکرد، خاطرنشان کرد: در این سیستم به هیچ عنوان هدف، مقایسه دانشگاه‌ها نیست؛ چرا که هرم هیئت علمی، تعداد دانشجو و وضعیت کالبدی دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی، روی هزینه‌های دانشگاه به شدت تأثیرگذار است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، در آینده نزدیک، نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر روی سرور این مراکز، پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.