سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات تراکتور‌های بی‌کیفیت چینی به کشور متوقف شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات تراکتور‌های بی‌کیفیت چینی جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از واردات تراکتور‌های بی‌کیفیت چینی اظهار کرد: واردات خودرو‌های بی‌کیفیت چینی و بدون خدمات پس از فروش ضمن آنکه سبب خروج ارز از کشور شده به صنعت تراکتورسازی در کشور ضربه وارد کرده و در نهایت باعث بیکاری و تعطیلی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران می‌شود.

متن نامه قاضی‌پور به وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است:

احتراما به استحضار می‌رساند صنعت داخلی کشور نیازمند توجهی خاص، تفکری عمیق و حمایت ویژه‌ای است و یکی از ارکان این حمایت جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا‌هایی است که در داخل کشور با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند.

در این راستا علی‌رغم تولید تراکتور در کشور توسط گروه تراکتورسازی ایران یا همان تراکتورسازی تبریز همچنان شاهد واردات بی‌رویه تراکتور‌های بی‌کیفیت و بدون خدمات پس از فروش خارجی و چینی هستیم و مشخص نیست مسئولان مربوطه با کدام نگرش هم برای خروج ارز از کشور کمک می‌کنند و هم باعث بیکاری هزاران کارگر و تعطیلی شرکت‌های وابسته به تراکتورسازی می‌شوند در صورتی که می‌بایست روند صادرات این محصول را تقویت می‌کردیم.

جناب آقای شریعتمداری حضرت‌عالی قطعا مستحضر هستید که افزایش تعرفه واردات تراکتور یکی از نیاز‌های حمایتی از این شرکت است که بتواند به حیات خود ادامه دهد بنابراین خواهشمند است جهت جلوگیری از تعطیلی شرکت تراکتورسازی ایران که محصولاتی باکیفیت‌تر و قیمت مطلوب‌تر از محصولات بی‌کیفیت چینی تولید می‌کند دستور دهید تا نسبت به بررسی موضوع و افزایش حداکثری تعرفه واردات تراکتور به کشور اقدام لازم صورت گرفته و از تعطیلی تراکتورسازی تبریز که دارای هزاران نفر اشتغال مستقیم است جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ با ثبت سرکت به عنوان سهامی خاص در تبریز راه‌اندازی شد و بعد‌ها در سال ۱۳۷۳ کارگاه ابزارسازی آن نیز به مجموعه این شرکت افزوده شد و سپس برای گسترش فعالیت‌های این شرکت در خط مونتاژ شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۸۳ در کردستان به راه انداخته شد، همچنین در این سال امتیاز شرکت تراکتورسازی ارومیه که تراکتور‌هایی با قابلیت فعالیت در زمینه باغی خریداری شد.

شرکت تراکتورسازی ایران در خارج از مرز‌های ایران در کشورهایی، چون ونزوئلا و تاجیکستان دارای خط مونتاژ بوده و صادرات به کشور‌ها را برعهده دارند، ولی در حال حاضر زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه این شرکت موفق ایرانی دچار مشکلاتی از بابت فروش محصولات خود مواجه شده است که دلیل آن نیز به واردات بی‌رویه تراکتور‌های چینی بر‌می‌گردد.

 

انتهای پیام/م

نامه‌ ی نادر قاضی پور به  وزیر صنعت، معدن و تجارت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.