سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون انتخابات افغانستان:

امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر نیست

در حالی که برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به صحت و سرعت آن کمک می‌کند، اما یک عضو کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: به دلیل مشکلات فراوان، برگزاری الکترونیکی انتخابات آینده ممکن نیست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «وسیمه بادغیسی» معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: با وجود مشکلات فراوان برگزاری انتخابات آینده در این کشور به صورت الکترونیکی امکانپذیر نیست.

وی افزود این کمیسیون با مشکلاتی مالی و تدارکاتی و آماده‌سازی فهرست رای‌دهندگان روبروست که انتخابات آینده را به صورت الکترونیکی غیرممکن می‌کند.

در حالی که برگزاری الکترونیکی انتخابات می‌تواند به سریع، ساده و عاری از تقلب بودن آن کمک کند، بادغیسی گفت که استفاده از فهرست کاغذی تنها گزینه برگزاری انتخابات در وقت تعیین شده آن است.

از سوی دیگر نیز برخی مقامات و کارشناسان افغان می‌گویند که رئیس جمهور این کشور در کار کمیسیون انتخابات دخالت می‌کند و دولت کابل نیز از توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی جلوگیری می‌کند.

«همایون همایون» معاون اول پارلمان افغانستان گفته بود که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اخیرا با ایجاد کمیسیونی در بخش تدارکات و تجهیزات، انتخابات آینده افغانستان در کار کمیسیون مسئول برگزاری آن به طور صریح مداخله کرده است.

وی همچنین تصریح کرد کمیسیون انتخابات این کشور مستقل نیست و به دستور اشرف غنی عمل می‌کند.

«احمد سعیدی» کارشناس مسائل سیاسی و دیپلمات سابق افغان نیز اظهار داشت دولت افغانستان می‌خواهد در انتخابات آینده تقلب کند، بنابراین تاکنون از توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.