سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین محموله ترانزیتی هند از طریق بندر چابهار وارد افغانستان شد

نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان صبح امروز چهارشنبه، از بندر کاندلای هند وارد بندر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان ایران شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان صبح امروز چهارشنبه، از بندر کاندلای هند وارد بندر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان ایران شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان شامل 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن، هفتم آبان از بندر کاندلای هند به مقصد چابهار بارگیری و امروز صبح وارد این بندر شد. 

وی افزود: آیین استقبال رسمی از ورود این محموله با حضور هیاتی شامل معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصیر احمد نور سفیر کشور افغانستان، جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان و شماری از مسئولان کشوری و استانی در محل اجرای طرح توسعه اسکله بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشکلات موجود در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان (تورخم و چمن) و تمایل تجار افغانی به ارسال محموله های صادراتی خود (شامل تره بار، خشکبار و مواد معدنی) به سایر کشورها از طریق بندر چابهار، راه اندازی مسیر ترانزیتی چابهار - میلک و انتقال پنج هزار دستگاه کانتینر حامل 110 هزار تن گندم اهدایی ترانزیتی فرصت بسیار مغتنمی برای این ولایت به منظور استفاده از ظرفیت های ترانزیتی مسیر چابهار - میلک خواهد بود.

وی افزود: تسهیل فرآیندهای ترانزیت، مدیریت هزینه ها و هم افزایی بین دستگاه ها عامل موثر در جذب تجار افغانی در استفاده از این مسیر است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.