سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا های نزدیک حاشیه سد جابه جا می شوند

انتقال میدان اول شهر کرمانشاه به جاده قدیم کرمانشاه و جابجایی چند روستا در حاشیه سدها از موارد مطرح شده در در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کرمانشاه بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  با اشاره به بررسی چندین مورد تغییر کاربری در شهرستان گهواره در 14 محور گفت: مورد دوم در مجموعه ای است که سپاه می خواهد در ابتدای شهر کرمانشاه سر سه راهی جاده قدیم بسازد که این مجموعه خوشبختانه هم یک مجموعه مسکونی بوده و هم موزه فضای سبز است که همراه با موزه دفاع مقدس اجرا می شود.

این مسئول بیان کرد: با اجرای طرح فوق میدان امام خمینی(ره) یا میدان فرودگاه که هم‌اکنون میدان اول شهر است به اینجا منتقل می شود و یک میدان در اینجا طراحی می شود که میدان ورودی شهر باشد.

نیک کردار ادامه داد: در کنار این طرح یک تقاطع غیرهمسطح زیرگذر هم در حال طراحی است که مجموعه اینها طرحی را تشکیل می داد که در جلسات کارگروه زیربنایی در مورد آن خیلی صحبت کردیم چرا که خارج از محدوده قانونی بود و قاعدتا باید به این کارگروه می‌آمد که همه مسائلش به لحاظ فنی حل شود و خوشبختانه هم اکنون حل شد و طرح آن تصویب شد و به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای تصویب نهایی می رود.

وی مبحث سوم را مربوط به جابجایی چند روستا در حاشیه سدهای استان عنوان کرد و گفت: این چند روستا در دریاچه سد قرار می گرفتند و باید جابجا می شدند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: بنابر موارد فوق ۲ روستا در حاشیه سد زمکان، یک روستا در حاشیه سد جامیشان، در حاشیه سد شهدای گمنام یک روستا باید جابجا می شد که طی دستورالعملی از وزارت کشور باید مراحلی را به لحاظ فنی و امکان سنجی طی کنند تا مشکلی پیش نیاید، لذا این موارد در جلسه مطرح شد وبراساس کار کارشناسی جابجایی این روستاها تصویب شد تا در محل جدید دوباره بازسازی شوند.

 

انتهای پیام/ز


جابجایی چند روستا در حاشیه سدها

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.