سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح در بندر شهید رجایی

عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:  با هدف تسهیل ترافیک در اراضی پشتیبانی عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح در بندر شهید رجایی آغاز شد.

 وی افزود:  این پل با سه دهانه با طول  105 متر طی 22 ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی عملیاتی می شود.

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در این طرح علاوه بر ساخت تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به این پل سه دهانه به طول 1000 متر برای تردد کامیون ها و همچنین 550 متر خط ریل برای تردد واگن های باری نیزساخته می شود.

محمدرضا اللهیار افزود: هدف از اجرای این طرح  برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با در اصلی ورود و خروج بندر و همچنین تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران است.

وی اعتبار اجری این طرح را 175 میلیارد ریال عنوان کرد.

 معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا را از دیگرمزایای ساخت این مسیر عنوان کرد.

عباس کمالی  با اشاره به جابجایی سالیانه بیش از 70 میلیون تن محموله های تجاری و تردد روزانه بیش از شش هزار کامیون و خودرو سواری در جاده های داخلی بندر شهید رجایی گفت: ترافیک موجود در این بندر نه تنها موجب بروز مشکلاتی برای فعالیت های عملیاتی و خدمات رسانی شده بلکه آثارنامطلوب آن به جاده‌ها به عنوان زیرساخت و سرمایه کشور نیز کشیده می‌شود که یکی از بارزترین آن وقوع تصادفات رانندگی است.

انتهای پیام/ف

آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح در بندر شهید رجایی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.