سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارنجی‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موادمخدر به علت ایجاد وابستگی فرد را جذب می‌کند

یک درمانگر و پژوهشگر اعتیاد گفت:مصرف انواع موادمخدر موجب وابستگی روحی و روانی در فرد معتاد می‌شود و میزان این وابستگی در همه افراد یکسان نیست.

هومان نارنجی ها درمانگر و پژوهشگر اعتیاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: معتادان معمولا از مصرف مواد به میزان کم بیزارند و میزان مصرف آن‌ها به نشئگی‌شان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه معتادان در مصرف مواد سیری ناپذیر هستند، افزود: افراد معتاد ممکن است برای لذت طلبی هرچه بیشتر تا سرحد مرگ مواد مصرف کنند، البته هرچند که این شیوه مصرف موادمخدر برای همه معتادان یکسان نیست، چراکه برخی از این افراد مصرف مواد را مدیریت می کنند.

نارنجی ها با اشاره به درجه بندی وابستگی معتادان به مصرف موادمخدر تصریح کرد: مصرف انواع موادمخدر موجب وابستگی روحی و روانی در فرد معتاد می‌شود و میزان این وابستگی در همه افراد یکسان نیست. به عنوان مثال مصرف موادمخدری چون شیشه و کوکائین وابستگی روحی و روانی شدید در فرد معتاد ایجاد می‌کند، اما مصرف موادمخدری از خانواده خشخاش از جمله تریاک، هروئین و مرفین علاوه بر ایجاد وابستگی روحی و روانی موجب بروز وابستگی جسمی در فرد معتاد می‌شود.

انگیزه مصرف موادمخدر در افراد متفاوت است

وی با بیان اینکه انگیزه مصرف موادمخدر در افراد متفاوت است، افزود: برخی از افراد برای تسکین دردهای جسمانی، برخی برای لذت جویی و غیره به مصرف موادمخدر روی می‌آورند. 

درمانگر و پژوهشگر اعتیاد با بیان اینکه افراد بعد از اولین بار مصرف موادمخدر با احساس درد در بدن دوباره به مصرف روی می‌آورند، گفت: افراد به هنگام شروع مصرف مواد برای اولین بار دردی ندارند، اما بعد از مصرف موادمخدر و ترک آن به علت وابسته شدن بدن، احساس درد می‌کنند، به همین دلیل فرد معتاد برای تسکین درد خود دوباره به مصرف موادمخدر روی می‌آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.