سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید ملکیان

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدملکیان از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید عطاءاله ملکیان فرزند توفیق به سال 1338 در یلقون آغاج تکاب دیده به دنیا آمد. در دامان خانواده ای پرورش یافت که ایمان و تقوا و معرفت از اصول بنیادین زندگی آنها بود و این فخر و مردانگی را از همان خانواده به ارث برد و چه میراث شیرینی که تا آخرین لحظه های زندگیش پایبندی به اسلام و استواری در راه رسیدن به آرمانهای بلند، پیوندی ناگسستنی با او داشت.

شهید هوش و زکاوتی عمیق داشت و بسیار پرتلاش بود و موفق به اخذ مدرک دیپلم گشت و در آزمون ورودی تربیت معلم پذیرفته شد و جهت ثبت نام به عده ای از دوستان به ارومیه عازم بودند که در بین راه به اسارت کوردلان منافق درمی آیند و در تاریخ 1/10/61 به شهادت می رسند.پیکر این شهید فرزانه ودیگر یاران او بر دستهای مردم تشییع شد وبه خاک سپرده شد و مزارش نیزدر کنار دیگر عاشقان در گلزار شهدای تکاب است.

شهید غیرتمند این فرزانه آگاه قبل از انقلاب و همزمان با جریان انقلاب در توزیع اعلامیه های ضد حکومت نقشی به سزا داشت و از اولین افراد دبیرستانی بود که در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد.پس از پیروزی انقلاب عضو انجمن اسلامی مدرسه بود و در مباحثه های علمی سیاسی حضور می یافت و در کنار سنگر پاک مدرسه در عملیات پاکسازی مناطق هم به رغبتی تمام حاضر می شد.

شهید قهرمان ورزش کشتی بود و بسیار با خلوص و پاک که گویی در مکتب مولایش علی (ع)آموخته بود.به روایت بعضی همراهان در هنگام اسارت چندین بار قصد حمله بر منافقین کرد ولیکن موفق نشد و بارها از او خواستند تا علیه اسلام و امام حرفی بزند اما مقاومت کرد. و با صدای الله اکبر و خمینی رهبر پاسخ می داد تا عاقبت از رشادت و شجاعت بی نظیر او خسته گشتند و گلوله را سوی دهانش نشانه رفتند.

وجودش عطای الهی بود و ایثار و گذشت در چهره اش هویدا، ترس درقاموسش معنا نداشت و ارادت به آستان ائمه و اولیاء حیاتی جاوید به او بخشید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عطاءاله ملکیان 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.