سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه:

ما نمی خواهیم که علاوه مصیبت زلزله کسی براثر خفگی دچار حادثه شود

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه توصیه هایی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه داشت.

آزادی مسئول فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: با توجه به بارندگی هایی  که در مناطق زلزله زده در پیش داریم  افرادی که در چادر هستند نیاز به نایلون در مناطق زلزله زده دارند.

وی با اشاره به خطر خفگی با گاز مونواکسید  گفت: ما نمی خواهیم که این عزیزان علاوه بر رنج و مصیبت زلزله که برایشان رخ داده  براثر خفگی دچار حادثه شوند، لذا تاکید می کنیم که مقداری از چادر را برای عبور هوا باز بگذارند و اگر عزیزان از چراغ  والور استفاده می کنند دقت کنند که شعله چراغ حتما آبی باشد و هیچگاه از منقل برای گرم شدن داخل چادر استفاده نکنند.

وی همچنین به رعایت فاصله طولی بین چادرها اشاره کرد و گفت: فاصله بین چادرها باید 2متر باشد و چراکه اگر چادرها بدون رعایت فاصله در کنار یکدیگر قرار بگیرند در صورت بروز حادثه همه چادرها خسارت می بینند پس برای کاهش خسارت ها و امنیت چادرها باید فاصله طولی رعایت شود.

آزادی افزود: کسانی که  امکان استفاده از غذای گرم ندارند و کنسرو استفاده می کنند حتما قبل از مصرف کنسرو را بجوشانند چون خطر مسمومیت با بوتولیسم وجود دارد که کشنده است.

مسئول روابط عمومی فوریت های پزشکی استان کرمانشاه  گفت: خطر وبا  بیماری های آنفلونزا و با و حصبه در منطقه وجود دارد پس عزیران نسبت به دفع  بهداشتی فاضلاب از کارشناس بهداشت  کمک بگیرند و اجازه بدهند برای جلوگیری از انتشار بیماری لاشه حیوانات آنان  دفع شود .

آزادی گفت: با توجه به بارش هایی که در هفته در مناطق زلزله زده وجود دارد غزیزان حتما چادرهای خود را در بلندی قرار دهند و با حفر گودالی در کنار چادر مانع نفوذ آب به داخل چادر شوند.

وی توصیه هایی به رانندگان در تردد این محورها کرد و گفت: به دلیل حجم بالای تردد در محورها هم وطنان عزیز نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی توجه داشته باشند و از سرعت بالا بپرهیزند و در صورت بروز حادثه با اورژانس تماس بگیرند و از انجام  اقدامات خودسرانه برای مصدوم اجتناب کنند.

 

انتهای پیام/ز

توصیه های ایمنی به حادثه دیدگان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.