سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوانساری خبرداد:

نگران نرخ رشد اقتصادی در ماه های آینده هستیم

رییس اتاق تهران گفت: دولت باید برای ثبات نرخ ارز به فکر چاره اندیشی و راهکار باشد و باید نرخ ارز مانند کالا قیمت گذاری شود

به گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان اظهار کرد: امیدواریم که نرخ رشد اقتصادی حداقل از سه درصد کمتر نشود همچنین تلاش بر این است که طی ماه آینده این نرخ در حد معقولی باقی مانده یا بالا رود.

وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران از دولت همچنان پا برجاست و مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد، به خصوص شرکت‌های مشغول به کار در حوزه سلامت و بهداشت، با معضل بزرگی مواجه هستند و بودجه‌های دولت، تکاپوی پرداخت بدهی آن‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین انتظار داریم دولت بیش از این، جفا در حق پیمانکاران و شرکت‌های بخش خصوصی نداشته باشند.

این مقام مسوول بیان کرد: در ماه گذشته همه شاهد افزایش قیمت ارز بوده ایم و البته پیش بینی افزایش قیمت وجود داشت چراکه تورم در طی سال‌های اخیر وجود داشته و متناسب با آن نرخ ارز، تغییر نداشته است، اما هنوز هم، نرخ ارز واقعی نیست.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: از دولت انتظار داریم که برای کنترل قیمت، از ممنوعیت کالا‌ها و برخورد‌های غیرکارشناسی، خودداری کند؛ درحالیکه در شروع کار دولت دوازدهم، قیمت لیر ۲۵۰۰ تومان بوده که اکنون به ۱۰۰۰ تومان رسیده است،این درحالی است که در ابتدای دولت یازدهم، ارز ۳۷۰۰ تومان را در بازار داشتیم و تا دو ماه قبل این نرخ وجود داشت؛ اما اکنون قیمت دلار افزایش یافته است؛ و وقتی که قیمت لیر کاهش یابد، واردات کالا به ایران افزایش می‌یابد.

به گفته‌ خوانساری، در شش ماهه اول سال جاری، ۴۰۰ هزار نفر به آنتالیا سفر کرده اند که سوبسید آن از سوی دولت ایران داده شده است؛ چراکه قیمت لیر بسیار پایین است؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکل کرده و بسیاری از شرکت‌های تولیدی را با معضلات جدی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: بهتر است که دولت به این موضوع ثبات نرخ ارز و یافتن راهکار، اقداماتی را در دستور کار قرار دهد تا هر روز شاهد تصمیمات موردی نباشیم؛ باید اجازه دهیم که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمت گذاری شده و دولت کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.

انتهای پیام/

دولت برای ارز چاره اندیشی کند
 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
روزهای خوب ماست روزهای بدتر تو راهه