سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین همایش حسابداری مدیریت درتبریز

دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت از برگزاری نخستین همایش حسابداری مدیریت 9 آذرماه از ساعت 8 صبح الی 18 بعد از ظهر در تالار صدرا تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیر ابراهیم پور دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت به تشریح دو محور همایش حسابداری مدیریت اشاره کرد و گفت: همایش حسابداری مدیریت از دو بخش بحث آموزشی در حوزه حسابداری مدیریت و بحث آئین گرامیداشت روز حسابداری تشکیل شده که در بخش اول کارگاه آموزشی و در بخش دوم نحوه پیاده سازی بهایابی بر مبنای فعالیت ABC در شرکتهای صنعتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هرساله حسابداران 15 آذر را به عنوان روز حسابدار جشن می گیرند و ما سعی کردیم از این اقدام با پیشقدم شدن موسسه کارنو در سطح کشور حمایت کنیم و برنامه ای متفاوت برای فعالان این عرصه تدارک دیده باشیم؛ در این جشن بغیر از تجلیل بزرگان نخبه، دعوت پیشکسوتان خبره از تهران و همچنین مشاهیر این حرفه دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان قدیمی ترین و پرجمعیت ترین تشکل حرفه ای ایران در سال 1350 شکل گرفته و دوسال بعد به ثبت رسیده است که حدود 9هزار نفر عضو دارد؛ انجمن حسابداران ایران در هیچ قسمت از استان های ایران نمایندگی ندارد و همچنین انجمن جامعه حسابداران که حسابرسان ویژه و قسم خورده در آن هستند.

ابراهیم زاده در ادامه گفت: این دو تشکل از جمله مجموعه هایی است که در حرفه ما با برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصمیم گیری عمل می کنند و شورای عالی انجمن حسابداران خبره نیز در تشخیص صلاحیت دبیر هیئت حسابداران مدیریت خبره نقش دارد اساسی دارد.

وی با بیان اینکه بهای تمام شده زیرمجموعه ای از حسابداری مدیریت است که به ما در تصمیم گیری ها کمک می کند، خاطر نشان کرد و گفت: سه ماه پیش برای برگزاری این سمینار در تبریز، ابتا خصوصیات شهر تبریز را مورد بررسی قرارا دادیم و به این نتیجه رسیدیم که تبریز به عنوان یک شهر صنعتگر معروف است که در حوزه فعالیت های صنعتی همیشه مشارکت های پررنگی داشته است؛ بنابر این ما سعی داشتیم به سمت نیاز سنجی در حوزه صنعت پیش رویم و همچنین در زمینه برطرف کردن موضوع بهای تمام شده با حسابداری مدیریت کمک کنیم و بهای تمام شده را بطور دقیق و کامل محاسبه کنیم. برای همه بنگاه های اقتصادی در هر سایزی بهای تمام شده مهم خواهد بود.

دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت به اخلاق حرفه ای در شغل حسابداری و جایگاه شفافیت و صداقت در این حرفه اشاره کرد و گفت: حسابدار اطلاعات را در اختیار مدیر مجموعه می دهد و اینکه مدیریت چطور این اطلاعات را به مراجع ذیصلاح مننتقل کند در حوزه اختیار و قدرت مدیریت است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: باتوجه به سمینار مالیاتی که سال پیش در تهران برگزار شد، ضمن شفافیت تمام قوانین جدید به اجرای صحیح تکالیف قانونی بهرمنده از معافیت مالیاتی تاکید شد چرا که شرکت ها راهی جز شفافیت ندارند بلکه استفاده درست از قوانین و صنایع به نفع صنایع و دولت است؛ این در حالی است که ارایه اطلاعات غلط به تصمیم گیری نادرست منجر می شد و سوء آن در جریان اداره کشور بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه صدا سیما در حق حسابداران جفا کرده و ما نتوانستیم وجهه خوبی از رشته حسابداری را نمایش دهیم، خاطر نشان کرد و گفت: همیشه در سریال های ایرانی، حسابدارها انسان های خلفکار، کلاهبردار و اختلاس کننده و معتاد است اما این در حالی است که ما می توانیم نقش آفرین باشیم.

دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت اذعان کرد: رشته حسابداری یکی از پرجمعیت ترین رشته های کشور است و به دلیل این توسعه و رشد این رشته رو به بیکاری است. در این سمینار بعد از پایان یافتن سخنرانی ها یک کارگاه آموزشی در خصوص نحوه پیاده سازی حسابداری مدیریت در شرکت های صنعتی خواهیم داشت که یکی از مزیت های این همایش، ارائه گواهی معتبر برای شرکت کنندگان است.

وی افزود: انجمن حسابداران خبره ایران یک تشکل علمی پژوهشی نیست بلکه یک تشکل حرفه ای است بنابر این سمیناری که برگزار می شود، یک سمینار حرفه ای آموزشی است. سمینار بر حسب نیاز سنجی های بررسی شده در منطقه برگزار می شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه متاسفانه حسابداری در جامعه مغفول واقع شده، اذعان داشت: می خواهیم اصحاب رسانه در کمپین روز حسابدار به ما کمک کنند، تا جایگاه واقعی و تاثیرگذار این حرفه را در صنعت و اقتصاد کشور به درستی معرفی کنیم، توقع ما از رسانه ها این است که اطلاع رسانی شفاف در مورد جایگاه حسابداری انجام دهند.

در ادامه این جلسه، نسیم دوستی مدیرعامل موسسه همراهان کار و نوآوری (کارنو) اظهار کرد: کار موسسه همراهان کار و نوآوری، بررسی و نیازسنجی شهرهای مختلف در جهت برگزاری همایش ها و سمینار های علمی و تخصصی است. بنابراین با بررسی های صورت گرفته از آذربایجان شرقی احساس نیاز کردیم که به این موضوع در سطح آموزش حرفه ای پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: ما با همکاری و کمک گرفتن از انجمن حسابداران خبره به عنوان قدیمی ترین تشکل حرفه رشته حسابداری، سعی در شروع آموزش های حرفه ای در این رشته داشتیم و نخستین همایش حسابداری مدیریت در شمالغرب کشور در تبریز اتفاق خواهد افتاد.

دوستی اذعان کرد: با توجه به اینکه تبریز یک قطب صنعتی است و چندین شهرک های صنعتی در این استان وجود دارد، هر کوچکترین شرکت نیز حداقل یک حسابدار دارد که شاید در آذربایجان شرقی بالای هزار نفر حسابدار داشته باشیم. اغلب مخاطبان ما از صنایع و مدیران مالی صنایع و کسانی که با موضوع بهای تمام شده درگیر هستند.

مدیرعامل موسسه همراهان کار و نوآوری با اشاره به اینکه حسابداری قلب تپنده یک شرکت است و هیچ مجموعه ای نمی تواند موفق شود مگر به وجود یک حسابدار موفق، تصرح کرد و گفت: متاسفانه برخی از صنایع شهر تبریز رو به ورشکستگی و تعطیلی پیش رفته است. دغدغه اصلی مجموعه ما کمک به رفع این مشکل است تا شیوع پیدا نکند و شرکت ها بتوانند با کنترل بهای تمام شده از این وضعیت فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها به آموزش های حرفه ای بها داده نمی شود، خاطر نشان کرد و گفت: ما سعی داریم برای ارتقا آموزش حرفه ای استان به سمت شفاف سازی قوانین و آموزش تخصصی پیش برویم تا باری از دوش صنعت برداشته شود.

دوستی در پایان افزود: نخستین همایش حسابداری مدیریت در سه محور مروری بر هزینه یابی، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و گزارشگری یکپارچه توسط اساتید بزرگ این رشته عزیز عالی ور،امیر ابراهیم زاده و هنگامه مقدس پور ۹ آذر ماه در تالار صدرا برگزار خواهد شد.

گفتنی است: این همایش از 8 صبح تا 18 بعد از ظهر خواهد بود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با حضور مقامات انجمن حسابداران خبره کشور و مقامات شهری و استانی وهمچنین پیشکسوتان، فضایی که برای برگزاری این همایش در نظر گرفته ایم، حدود 400 نفر است.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان برگزاری همایش حسابداری مدیریت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.