سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف کامیون حامل شتر غیر مجاز در خوسف

کامیون حامل 16نفر شتر غیرمجاز در شهرستان خوسف توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمودی ، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: کامیون حامل 16 نفر شتر که در ورودی این شهرستان در حال تردد بود به دلیل نداشتن مجوز حمل و سابقه بهداشتی مشخص توقیف شد.


وی افزود: محموله توقیفی پس از پلاک کوبی و معاینه بالینی با هدف سلامت دام ها و سیر مراحل اداری به مراجع قضایی ارجاع داده شد و پرونده در حال پیگیری است.


محمودی گفت: افراد برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری از جابجایی دام بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای اقدام کنند.


سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف افزود: با توجه به اینکه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های اختصاصی دام می تواند هم به انسان و هم به اقتصاد شهرستان ، استان و حتی کشور خسارات جبران ناپذیر وارد کند، از این رو یکی از راههای کنترل و پیشگیری از این بیماریهای نوپدید تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابجایی محموله های وارده و صادره است.


وی از دامداران خواست: با توجه به شروع فصل سرما از ورود و خروج دام بدون هماهنگی با دامپزشکی و اخذ سابقه بهداشتی دام به واحد دامداری خود خودداری کنند.
انتهای پیام/ک

کامیون حامل  شتر غیرمجاز در  خوسف توقیف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.