سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمادگی راه اندازی هنرستان‌های سیّار برای هنرآموزان عشایری

سرپرست امور عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: برای توسعه رشته‌های مهارتی بین هنرآموزان عشایری هنرستان‌هایی سیّار در نظر گرفته شده است.

محمدرضا‌ سیفی‌ سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص‌ وضع رسیدگی به دانش‌آموزان عشایر‌ در حوزه آموزش‌های مهارتی‌ اظهار کرد: در شرایط فعلی 70 هنرستان کاردانش‌ در 17 استان کشور ویژه عشایر‌ وجود دارد که 21 هنرستان ویژه‌ دختران‌ و مابقی‌ برای پسران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 204 هنرجو‌ در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل‌ هستند و با مدیرکل‌ کاردانش‌ وزارت آموزش و پرورش مذاکراتی‌ داشتیم‌ تا بحث‌ آموزش‌های مهارتی در این هنرستان‌ها با تنوع‌ بیشتری‌ ارائه شود.

سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر کشور با اشاره به اینکه در هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای هم دانش‌آموزان عشایر‌ شرکت‌ دارند، گفت: 775 هنرآمو‌ز‌ دختر و 159 هنرآ‌موز پسر در هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

 تعداد هنرستان های عشایری کشور به تفکیک استان

سیفی‌ اظهار کرد: نباید در هنرستان‌های‌ عشایری به دنبال این مسئله باشیم که فقط رشته‌های محدودی مانند دامپروری‌ و کشاورزی برای هنر‌آموزان ارائه شود‌ و باید برای ورود رشته‌های مختلف به هنرستان‌های این گروه نیازسنجی‌ به طور کامل انجام شود‌.

وی اظهار کرد: با توجه به این شرایط‌ و مذاکراتی‌ که با اداره کل کاردانش‌ داشتیم‌، قرار بر این شده‌ که هنرستان‌های سیاری‌ برای برخی مناطق ایجاد شود و رشته‌هایی به جز دامپروری‌، کشاورزی و پرورش زنبور عسل در نظر گرفته شود.

سرپرست دفتر آموزش وپرورش عشایر کشور تصریح کرد: در برخی رشته‌ها نظیر طراحی دوخت عشایر می‌توانند عملکرد‌ قابل‌ قبولی داشته باشند، چراکه طراحی لباس این گروه‌ خود دارای نوآوری خاصی‌ است که روی چنین مسائلی و ورود سایر‌ رشته‌ها برای هنرآمو‌زان عشایری در حال پیگیری هستیم و اکنون گلستان با 14 هنرستان، آذربایجان‌ غربی با 11 و اردبیل‌ با 10 هنرستان دارای بیشترین‌ هنرستان‌های عشایری‌ کشور هستند‌.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.