سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۴۴ درصد صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۹۳ میلیون دلار کالا در هفت ماهه نخست امسال به افغانستان صادرشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در هفت ماهه نخست سال ۴۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۸۰۶ دلار کالا از طریق بازارچه‌های مرزی و ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۶۸۶ دلار نیز از سیستان و بلوچستان به افغانستان صادر شده است.

وی مصالح ساختمانی (سیمان)، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی را از مهمترین کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان به افغانستان ذکر کرد.

وی افزود: ۲۱۴ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۳۶ دلار میزان کل صادرات سیستان و بلوچستان به کشور‌های افغانستان و پاکستان در هفت ماهه نخست امسال بوده است.

به گفته کارشناسان با وجود این همه مشترکات و به عبارتی یگانگی فرهنگی، باید ارتباط و تعامل میان ۲ کشور در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و ... صد چندان شود که در این میان سیستان و بلوچستان با دارا بودن فرصت‌های فراوان اقتصادی زمینه را برای سرمایه گذاران کشور افغانستان به زیبایی فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

صادرات از سیستان وبلوچستان به افغانستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.