سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار وحیدی:

جامعه‌ای که امروز ترامپ از آن بیرون آمده، جامعه‌ای سرخورده‌ است

رئیس دانشکاه عالی دفاع ملی گفت: برای غرب لیبرال دموکراسی آخر راه است چرا که نتوانست مشکلات جهان و حتی خود آمریکا را حل کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار احمد وحیدی رئیس دانشکاه عالی دفاع ملی در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا اظهار کرد: نظم منطقه غرب آسیا بر نظم دنیا اهمیت بسیاری دارد و ما امروز با معضلات نظری در شکل‌دهی به یک نظم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی تلاش بسیاری برای شکل‌دهی و ایجاد نظم تک‌قطبی انجام شد تا بگویند لیبرال دمکراسی آخر راه است اما آیا مشکلات در جهان حل شده است؟ ظهور ترامپ به عنوان یک پدیده حاصل چه فعل و انفعالاتی است؟ 

سردار وحیدی افزود: برای غرب لیبرال دموکراسی آخر راه است چرا که نتوانست مشکلات جهان و حتی خود آمریکا را حل کند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: جامعه‌ای که امروز ترامپ از آن بیرون می‌آید، جامعه سرخورده‌ای است و ترامپ نشانه بارز پایان لیبرال دموکراسی است که نمی‌تواند افقی را مشخص کند.

وی بیان کرد: منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های فراوانی برای ساخت آینده و دنیا دارد و ما با موجودات عجیب و غریبی روبه‌رو هستیم که کمترین درک را دارند.

سردار وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان طرح ۲۰۳۰ را ارائه می‌دهد و به قول خودش تغییر نگاه و نسل می‌دهد و دلیل این امر این است که فکر می‌کند که از امارت عقب افتاده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.