سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان رزن خبر داد:

پرداخت 453 میلیون تومان  زکات توسط مردم رزن

 فرماندار شهرستان رزن گفت: مردم خیر شهرستان در سال جاری  453 میلیون تومان  زکات پرداخت كرده اند. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فتحعلی حسينی فرماندار شهرستان رزن گفت: از این مقدار زکات به تفکیک 183 میلیون تومان به عنوان زکات فطریه، 37 میلیون تومان زکات مال ،  233 میلیون تومان به عنوان سایر زکات در شهرستان رزن  بوده و جمع‌آوری شده است.

وي خاطر نشان کرد: زکات  پرداخت شده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 120 درصدی را نشان می‌دهد و جمع پرداخت زکات  در سال گذشته 198 میلیون تومان بوده است.

وي ادامه داد: در این شهرستان 126 نفر به عنوان عاملان زکات و 780 نفر هم در بحث زکات فعالیت چشمگیری دارند که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

فرماندار اضافه كرد :  2 درصد محصولات زراعی همچنین  17 درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود.

حسيني بر استفاده از ظرفیت روحانیت در اطلاع رسانی و توجیه مناسب مردم در خصوص فلسفه زکات كه موجب استقبال اقشار مختلف مردم از این فریضه الهی می شود تاكيد كرد و گفت: در این راستا انجام سخنرانی های موثر و کوتاهی قبل از اقامه نماز جماعات و نماز جمعه توسط روحانیون موثر خواهد بود.

 وی بیان کرد: چنانچه تبلیغات در این زمينه به درستی و با برنامه ریزی انجام شود، مشارکت مردم افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کمک به محرومان و عمران و آبادانی روستاها است.

وي همچنین از طولانی شدن فاصله جلسات زکات در شهرستان انتقاد کرد و افزود : با توجه به اینکه در سال 95 مبلغ 160 میلیارد تومان وجه بابت گندم به کشاورزان عزیز پرداخت شده بنابراین ظرفیت پرداخت زکات خیلی قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/ش.و

451میلیون زکات توسط مردم رزن پرداخت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.