سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی:

پاراگلایدر در جاکارتا مدال آور خواهد بود

علی پور گفت: برای اولین بار رشته پاراگلایدر در مسابقات آسیایی جاکارتا وارد می شود و ما در این رشته حتما مدال می آوریم.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  محمد علی پور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در گفت و گو با رادیو گفت: این فدراسیون ۱۹ انجمن دارد که همگی در عرصه بین المللی فدراسیون جهانی دارند. ما به انجمن ها استقلال داده ایم تا فعالیت های خود را انجام دهند و ما بیشتر کار حمایت و نظارت را برعهده داریم. به علاوه هیئت انجمن های ورزشی در هر استان دایر است و علاقمندان می توانند به هیئت های سراسر کشور مراجعه و از رشته های آن استفاده کنند.

علی پور درخصوص موفقیت این فدراسیون در رشته های جدید و بخش بانوان اظهار کرد: ما در انجمن های جدید خیلی زود به نتیجه رسیده ایم. برای مثال در سال ۷۹ رشته کبدی راه اندازی شد و هم اکنون در بخش زنان و مردان در سطح آسیا مدال طلا داریم. برای اولین بار رشته پاراگلایدر در مسابقات آسیایی جاکارتا وارد می شود و ما در این رشته حتما مدال می آوریم.  در اسکی آب آسیا یکی از بانوان کشور طلا گرفت. در ۸ ماه اول سال ۱۰ مدال رسمی گرفتیم که ۵ مدال را بانوان کسب کردند و این موضوع نشان دهنده توجه این فدراسیون به بخش بانوان است. جمعیت ورزشکاران فدراسیون ما از سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته که ۲۵ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند. در ماه گذشته ۲ دختر ۱۵ ساله کشور در جام جهانی دارت طلا گرفتند.

او ادامه داد: رشته های جدیدی مثل جهت یابی، فلوربال، جت اسکی، راگبی، کریکت، سافت بال و ... راه اندازی کرده ایم و باید این گونه رشته ها را وارد عرصه بین الملل کنیم و مدال بیاوریم. سال گذسته ۲۵ اعزام بین المللی از طریق انجمن ها صورت گرفت که اسپانسر داشتند و بیش از ۵ میلیارد آورده به مراه داشت. مسابقات داخلی و لیگ داریم و حتی بازیکنان خارجی هم در تیم ها بازی می کنند.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در مورد مشکلات این فدراسیون و تامین منابع مالی بیان کرد: متاسفانه وسایل و تجهیزات ورزشی در کشور تولید نمی شود. رایزنی هایی انجام شده که در این بخش سرمایه گذاری شود تا وسایل ورزشی در همه رشته ها در اختیار علاقمندان قرار گیرد. یک بخش از منابع مالی دولتی است که محدودیت دارد و بخشی دیگر شامل حامیان مالی می شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات توسعه رشته ها را برطرف می کنند. مشکل اصلی اینجاست که ما در آموزش و بهداشت سرانه داریم و این سرانه به ورزش هم باید اختصاص یابد تا سلامتی و نشاط جامعه افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام/

اظهارات علی پور درباره وضعیت فدراسیون انجمن های ورزشی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.