سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت پاییزه گندم در ۳۳ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان از اوایل آبان تاکنون زیر کشت گندم پاییزه رفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت پاییزه گندم در استان از اوایل آبان آغاز می‌شود و تا اوایل دی ادامه دارد.


وی پیش بینی کرد که امسال ۶۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یابد.


وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده میان کشاورزان گندم کار سیستان و بلوچستان توزیع شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۷۶ هزار و ۶۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته و افزون بر ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز در این مدت توسط اداره غله و تعاون روستایی خریداری و به سیلو‌ها حمل شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کار برداشت محصول گندم با توجه به شرایط آب و هوایی همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود و به تدریج تا اوایل تیرماه به مناطق شمالی می‌رسد.


وی تصریح کرد: کشت گندم در سیستان و بلوچستان زمینه فعالیت بیش از ۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی را فراهم کرده است.


تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.


هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/گ

کشت پاییزه گندم در زمین های کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.