سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واژگونی خودرو، عامل 48 درصد حوادث رانندگی در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، واژگونی خودرو را عامل ۴۸ درصد حوادث رانندگی در استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به مسئولیت این اداره کل در حوزه راهداری و حمل و نقل گفت: بیش از ۹۸ درصد از امور حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار شده و ما بیش تر به نظارت و برنامه ریزی می پردازیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۶ هزار کیلومتر انواع راه در خوزستان داریم که بیش از یک هزار و ۶۶۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ۶۴۲ کیلومتر هم ترانزیتی است.

بهرامی نیا با اشاره به فعالیت 3 پایانه باربری، ۲۴ مسافربری و 2 پایانه مرزی در خوزستان افزود: ۱۴۳ شرکت فعال مسافربری، ۳۰۲ شرکت فعال کالا، یک شرکت حمل و نقل توانمند و همچنین ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی در استان داریم که از نظر تعداد مشترک با اصفهان استان اول کشور هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه تصریح کرد: در حوزه تعداد تلفات راه معمولا استان دوم یا سوم کشور هستیم که این جایگاه به واسطه طول راه های استان است.

این مقام مسئول بیان داشت: میزان فوتی های استان خوزستان در تلفات جاده ای ۳۷۱ نفر در سال گذشته و ۳۱۴ نفر در سال جاری بودند؛ بیش ترین تصادفات ما متأسفانه از نوع واژگونی (۴۸ درصد) است که ۴۵ درصد در روز و ۵۵ درصد آن در شب رخ می دهد.

غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به اینکه بین ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزان بیش تری از تصادفات (۴۷ درصد) رخ می دهد، اذعان کرد: ۷۵ درصد تصادفات این استان برای مردان و ۲۵ درصد برای زنان رخ می دهد.

وی 3 علت اصلی تصادفات در استان خوزستان سرعت، برخوردهای رخ به رخ و انحراف به چپ عنوان کرد.

بهرامی نیا با اشاره به آموزش ترافیکی به دانش آموزان اظهار کرد: ۱۱ پاسگاه پلیس راه در سطح استان خوزستان داریم که تعدادی از آن ها فرسوده است و 3 مورد از پاسگاه ها در محورهای ایذه ـ دهدز، بهبهان ـ گچساران و اهواز ـ سربندر نیز کامل تخریب و بازسازی می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: ناوگان برون شهری خوزستان 4 سال از میانگین سن کشور جوان تر است، ولی در زمینه کامیون ناوگان استان عمر بالایی دارد و کشور تسهیلات خوبی را برای این بخش درنظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری مشکلات آن چنانی برای جابجایی نداشتیم، بیان کرد: پایانه ای را به صورت موقت در شلمچه و چذابه در اختیار گرفته و با سکوبندی و نصب تابلوی راهنمایی در اختیار بخش حمل و نقل قرار دادیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: در ایام اربعین سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از زائران حسینی از مرزهای خوزستان عبور کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه 3 هزار کیلومتر خط کشی انجام دادیم که تا پایان سال به ۹ هزار کیلومتر افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر گاردریل جدید، ۱۴ هزار عدد علائم ترافیکی در محورهای استان و همچنین ۷۰۰ مترمربع تابلوی راهنمایی نصب شده است؛ ۲۶۴ کیلومتر تعمیرات روشنایی و ۱۷ کیلومتر تعمیر گاردریل، تعمیرات تعدادی از چراغ های چشمک زن هم انجام شد.

بهرامی نیا با اشاره به تعداد بالای ابنیه فنی و پل های خوزستان و در دست اقدام بودن تعمیرات ۵۴ فقره پل استان اذعان داشت: ۲۲۰ هزار مترمربع لکه گیری تاکنون انجام شده و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال مالی به ۳۵۰ هزار مترمربع دست پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۰ نقطه حادثه خیر در استان شناسایی شده گفت: برای مرحله اول اصلاح هندسی ۱۵ نقطه را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/گ

48 درصد حوادث رانندگی خوزستان به علت واژگونی خودرو است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.