سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام:

ثبت احوال زمینه ساز "توسعه پایدار" است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام گفت: ثبت احوال نوین زمینه ساز توسعه پایدار و آمار آن قابل استناد است و تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمان ثبت احوال امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ حیدر نعمتی اعلام کرد: وظیفه اصلی و ذاتی ثبت احوال تنظیم هویت افراد جامعه، تدوین روابط سببی و نسبی بر اساس حقوق فردی و مدنی است.

وی افزود: امروزه تثبیت ، تسهیل و آسان سازی قوانین اجتماعی و به عبارتی تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمانی مانند ثبت احوال ممکن نیست.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام اضافه کرد: عملکرد این سازمان معطوف به انجام و تحقق اهدافی چون ساماندهی ثبت رخدادهای حیاتی، مهاجرت، حفظ اسناد و منابع هویتی و تولید آمارهای حیاتی است.

نعمتی با بیان اینکه آخرین تحولات در این سازمان مربوط به سال 1363 است، گفت: این تغییرات شامل افزودن خدمات تکمیلی در زمینه ثبت وقایع چهارگانه به وظایف این سازمان است و تاثیر مهمی در تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولان دارد.

نعمتی تاکید کرد: باید در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان با بیش از 60 دفتر استفاده کرد و اقدامات لازم نیز برای استفاده روستاییان و عشایر از ایستگاه های سیار فراهم شود.

انتهای پیام/اس

تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمان ثبت احوال امکان پذیر نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.