سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افرادبی سواذ؛

سکونت۶۰ درصد بی‌سوادان لرستان در روستا‌ها

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش لرستان گفت: از بین جمعیت بیسواد استان لرستان ۷۶ هزار و ۳۹۳ نفر بی‌سواد شناسایی شده که ۶۰ درصد این افراد در روستا‌های استان متمرکز هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هاشم دالوند معاون سوادآموزی آموزش وپرورش لرستان اظهار داشت: هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) است که بانگاه تیزبینانه و کار کارشناسی حضرت امام(ره) و منویات مقام ولایت و مرجعیت مبارزه با جهل و بی‌سوادی از سال 58 آغاز شد.

وی افزود: 8 میلیون بی‌سواد در ایران متمرکز است که در رنج سنی 10 تا 49 سالگی است؛ جمعیت لرستان 1میلیون و 760 هزار و 404 نفر است و از بین جمعیت بی‌سواد لرستان 76 هزار و 393 نفر بی‌سواد شناسایی شده که60 درصد این افراد در روستاهای لرستان متمرکزهستند.

دالوند با بیان اینکه مرکز یادگیری محلی چغابدار شهرستان دورود تازه تاسیس است افزود: طبق سیاست‌های نهضت سوادآموزی فعالیت‌ را در این مراکز به صورت منسجم انجام و راه اندازی می‌شود و بودجه این مرکز از طریق معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی واریز می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش لرستان گفت: در پرداخت بیمه آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی در لرستان مشکلی وجود ندارد و بحث استخدام مسئله بزرگی است.

انتهای پیام/م

۶۰ درصد بی‌سوادان لرستان در روستا‌ها ساکن هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.