سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر عنوان شد؛

خبر خوش شهردار تهران برای تئاتری‌ها/ جشنواره تئاتر شهر به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر عصر امروز در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، محمود صلاحی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی مرادخانی، مرضیه برومند، اصغر همت، جهانگیر الماسی، ایرج راد، حمیدرضا الماسی، مریم معترف، مجید قناد، امیرنصیر بیگی، شهرام کرمی، گوهر خیراندیش، داریوش اسدزاده، اردشیر صالح پور‌، حسین باستانی و جمعی از اهالی تئاتر عصر روز پنج شنبه ۷دی ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد.

در ابتدا، فرزاد حسنی مجری ششمین جشنواره تئاتر شهر از داوران دعوت کرد تا جایزه بخش موسیقی را اهدا کنند.

برگزیدگان ششمین جشنواره تئاتر شهر به شرح زیر هستند:

بخش طراحی لباس بخش خیابانی تقدیر: زهره قاسمی برای نمایش دگردیسی، رضا بیات برای نمایش یونیسف.

طراحی فضا (خیابانی ): مسعود براهیمی برای نمایش معافیت پزشکی و آخرالزمان

طراحی لباس بخش کودک و نوجوان تقدیر: سهیلا جوادی برای نمایش سفر به آینده / برگزیده: فاطمه نمازی برای نمایش جادوگر بیکار

طراحی صحنه کودک و نوجوان تقدیر: پگاه ترکی برای نمایش خنکای ختم خاطره، سینا ییلاق بیگی برای نمایش سفر به آینده / برگزیده: مجتبی مهدی برای نمایش ردپای نی نی نو

طراحی صحنه بخش صحنه ای / برگزیده: روح االله امامی برای نمایش رابطه

بخش عکس تئاتر تهران: امین اشتری فاطمه الله یار نزاد مرجه پورحسین ساینا قادری و تینا دلنوازی خانم سبزیوند بدون ترتیب رتبه، فقط تقدیر شدند. جایزه عکس برگزیده تئاترشهر به فاطمه الله یار نژاد رسید.

بخش بازیگر زن در تئاتر خیابانی تقدیر: مهسا افرهی برای نمایش کراوات، دلارام ترکی برای نمایش آخرالزمان، مارال ایزدبخش برای نمایش یونیسف/ بخش برگزیده: حسنا قبادی برای نمایش شهروند،

بازیگر زن بخش کودک و نوجوان تقدیر: مینا مقامی نمایش بزک زنگوله پا، ماندانا افخمی نمایش شاهزاده و خرس/ برگزیده: سبا سلیمانی برای نمایش سفر به آینده

بازیگر زن تئاتر صحنه ای تقدیر : نیلوفر وهاب زادگان برای فالش خوانی چهارراه فخرآباد، مونا سهراب حقیقت و مرضیه موسوی برای خنکای ختم خاطره/ برگزیده: تکتم رسول زاده برای نمایش زمستان

بازیگری مرد بخش خیابانی تقدیر: پیمان صفر زاده معافیت پزشکی، محسن مهری معافیت پزشکی، حسن همتی تلخ مثل شیرین، میثم سرآبادانی برای کراوات، جمشید عسگری برای زور الکی، مالک آبسالان برای نمایش تلخ مثل شیرین / برگزیده: رسول قادری برای نمایش موفقیت

بازیگر مرد بخش کودک و نوجوان تقدیر: بهمن داداشی و امیرمحمد انصافی / برگزیده: محمد عبدی برای نمایش سفر به آینده.

بازیگر مرد بخش صحنه ای تقدیر: محمدرضا ایمانیان، محمد نژاد، هادی احمدی/ برگزیده: عطا عمرانی برای نمایش شرم و دغدغه

نمایش نامه نویسی خیابانی: محمد مهدی پازوکی برای نمایش موفقیت، داوود براهیمی معافیت پزشکی، مسعود براهیمی برای آخرالزمان، زهرا مریدی برای دگردیسی، حسنا قبادی برای شهروند دات کام/ برگزیده: علیرضا ترامشلو برای نمایش درمانگران شهر

نمایش نامه نویسی بخش کودک و نوجوان تقدیر: زیبا فلاح برای ردپای نی نی نو،محمود براهیمی برای بز زنگوله پا / برگزیده: سبا سلیمانی که جایزه اش را توسط علی سلیمانی پدرش دریافت کرد.

نمایش نامه نویسی صحنه ای تقدیر: حسین پیرعلمی و کیوان میر محمدی / برگزیده:مرتضی شاه کرم برای سانتی متر

تجلیل از داریوش مودبیان در جشنواره تئاتر شهر

در ادامه مراسم ایرج راد طی سخنانی درباره داریوش مودبیان گفت: وی انسان فعالی در عرصه هنر است، بسیار تلاش می کند و بر زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارد.

سپس محمدعلی نجفی، محمود صلاحی، داریوش اسد زاده و علی مرادخانی بر صحنه رفتند تا از داریوش مودبیان برای 54 سال فعالیت تجلیل کنند.

سپس داریوش مودبیان گفت:  امیدوارم این جشنواره همیشه ادامه داشته باشد و ما در کنار شما باشیم. شاید این تجلیل ها امیدی برای قدم گذاشتن جوانان در راه ما باشد. این کار همیشه برای من امری جدی در تلویزیون و تئاتر بوده است و من از شما برای این لحظه سپاسگزارم.

 هنرمندان رابطه خوبی با شهرداری دارند

 محمدعلی نجفی شهردار تهران در ادامه این مراسم اظهار داشت: از همه همکاران که در برگزاری جشنواره تئاتر شهر تلاش کردند و همینطور از همه هنرمندان که در این جشنواره شرکت داشتند تشکر می کنم و برگزیدگان این جشنواره تبریک می گویم.

وی ادامه داد: ما اصرار داریم که شهروندان آگاه مسئولیت شناس و مشارکت پذیر در شهر تهران داشته باشیم. هنر نمایش می تواند ما را به عنوان نهاد اجتماعی برای رسیدن به هدف کمک کند. به هر حال یک ابزار پرقدرت و تاثیر گذار در خدمت هنرمندان است که می توانند با استفاده از این ابزار شهروندان را تحت تاثیر قرار بدهد و روح مسئولیت پذیری را در شهر بدمند.

وی عنوان کرد: خوشحال هستم که هنرمندان رابطه خوبی با شهرداری تهران داشتند و امیدوارم این رابطه مستقیم و عمیق تر شود چراکه ما همه یک هدف را دنبال می کنیم وآن ایجاد حداکثر آرامش برای شهرواندان است. مسئولیت پذیری جزئی از این هدف است که ما باید به عنوان توصیه به شهروندان مدنظر قرار دهیم و قطعا هنر نمایش می تواند در این راه کمک کند .

وی افزود: یکی از مزیت های نمایش این است که می تواند به عمق روح و ناخودآگاه به طورغیر مستقیم نفوذ پیدا کند و این نفوذ بیسار معنوی و تاثیر گذار خواهد بود. در صحبتی که جمع هنرمندان در خانه هنرمندان داشتم درباره مباحث اخلاقی و توصیه به پایبندی ارزش های اخلاقی این موضوع موردقبول و شناخته شده است. اصولا اخلاق یک موضوغ غیر زبانی است؛ نمی توان از طریق زبان و بیان به کارهای اخلاقی وادار کرد بلکه آن چیزی که اخلاق جامعه را تغییر دهد ابزاری است که به صورت ناخودآگاه در ذهن و روح نفوذ پیدا کند و تعالی خود را به صورت ناخودآگاه القا کند. قطعا هنر تئاتر یکی از مهمترین ابزار هاست که امیدوارم هنرمندان ما را به هدف خود برسانند .

شهردار تهران اظهار داشت: برگزاری این جشنواره که امروز ششمین دوره خود را به پایان می رسد، اقدام بسیار شایسته ای بوده است که در ارتباط با مسئولیت شهری برای دستیابی به شهری برای زندگی قابل تعریف است. امیدوارم در سال های آینده با ابعداد بزرگتر و نتایج عمیق تر برگزار شود.

 نجفی در پایان گفت: همه ما می توانیم رد پای تاریخ فرهنگ کشور را در تئاتر نصر ببینیم. جایی که بسیاری از بزرگان هنر تئاتر روی صحنه رفتند و هنرنمایی کردند. حدود 10 سال پیش استاد انتظامی مسائلی را درباره تئاتر نصر مطرح کردند که دوباره در اختیار هنرمندان باشد. ما از همان دوره تا به امروز تلاش کردیم تا این خواسته تحقق یابد. خوشبختانه دیروز قرارداد خرید تئاتر نصر به امضا رسید و روز شنبه تئاتر نصر به شهرداری تحویل داده می شود و بلافاصله فعالیت های عملیاتی برای تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر  صورت می گیرد.

شهرداری ها از هنر حمایت می کنند

در این مراسم محمود صلاحی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز گفت: در این شش دوره، جشنواره تئاتر شهر به یک برند بسیار مهم در کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره تئاتر شهر را در هشت بخش تخصصی،۶۲ نمایش و ۱۴۵ اجرا با حضور ۱۲۵۰ هنرمند از ۲۸ آذر تا ۷ دی برگزار کردیم.

صلاحی عنوان کرد: در جلسه های روز چهارشنبه هنر که افتخار دارم در کنار هنرمندان حضور پیدا می کنم و از آنها یاد می گیرم. همه آنها از شهرداری تهران درخواست دارند. در همه شهرها و شهرداری ها، افرادی وجود دارند که هنر و هنرمند را پشتیبانی می کنند. در این میان هنر  تئاتر جلوه بیشتری دارد، چراکه مادر هنرهاست. خوشبختانه در این شش دوره  اکثر هنرمندان حضور داشتند و این جشنواره رونق بسیاری پیدا کرد.

وی اظهار داشت: همه این کارها تولیدی است. ان شاء الله بعد از اختتامیه جشنواره با حمایت آقای نجفی و سایر بخش های شهرداری و سالن های فرهنگسراها، نمایش ها اجرایی شوند و مردم تهران و سایر استان ها از این نمایش ها استفاده کنند. ۵۰ هنرمند برجسته داوری این جشنواره را  بر عهده داشتند و این دوره را به نام داریوش مودبیان نام گذاری کرده ایم. البته ما در موزه امام علی (ع) مراسم «تولد ماه» برگزار می کنیم تا جوانان با این هنرمندان بیشتر آشنا شوند.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
بجای این کارها برو موشهای تهرون را بگیر که اینقدر زیاد شده اند .