سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تونل اسپژ سلسله؛

استاندار لرستان خواستار رفع مشکل طرح تونل اسپژ سلسله

استاندار لرستان با بیان اینکه طرح تونل اسپژ نقش مهمی در توسعه سلسله دارد، گفت: باید مشکلات توقف این طرح هرچه سریعتر بررسی و برطرف شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح فراتر از اعتبارات استانی است، اما با توجه به نقشی که این تونل در کاهش مسافت میان دو سلسله و بروجرد و افزایش ضریب ایمنی این محور دارد باید پیگیر برطرف شدن مشکلات اعتباری این طرح از ردیف‌های ملی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تونل، عنوان کرد: طول این تونل در مجموع ۲ هزار و ۸۰ متر است که تاکنون ۵۷۰ متر حفر شده، اما در حا حاضر به دلیل نبود اعتبار ادامه فعالیت آن متوقف شده است.

علی علیخانی با بیان اینکه این طرح امسال و سال گذشته ردیف اعتباری نداشته است، خاطرنشان کرد: در آغاز فعالیت این طرح تنها ۳۳۰ میلیارد ریال پیش پرداخت به پیمانکار داشته ایم که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است و پیمانکار طرح ۵۰ میلیاردریال طلب دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح احداث تونل اسپژ تنها طرح ملی شهرستان سلسله است، افزود: برای بهره برداری کامل از این طرح به ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای تامین اعتبار لازم برای ادامه فعالیت طرح ، اظهار کرد: در پیگیری‌های سال گذشته و بازدید وزیر راه و شهرسازی از این طرح، ۵۰ میلیارد ریال اوراق به آن تخصیص یافت که باید مجدادا پیگیر علت تخصیص ندادن و تلاش برای جذب آن باشیم.

علی رستمیان افزود: امسال نیز در کمیسیون تلفیق این طرح مطرح شد که در جدول ۲۰ کمیسیون عمران آورده شده است.

با بهره برداری از تونل اسپژ مسافت سلسله به بروجرد ۸۷ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند که اجرای آن نقش مهمی در کاهش تصادفات و صرفه جویی در مصرف سوخت داشته و همچنین نقش مهمی در اتصال شهرستان‌های غربی به شرق استان و همچنین کاهش مسافت با پایتخت کشور را دارد.

گفتنی است استاندار لرستان روز پنجشنبه در اولین سفر خود به شهرستان سلسله از برخی طرح‌های شهرستان از جمله ایستگاه پمپاژ فیض آباد، مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دوآب، شهرک صنعتی، تونل اسپژ، تقاطع مسطح فیروزآباد، تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر، مجتمع آبرسانی کوثر کهمان، کارخانه عرقیات گیاهی زاگرس دارو و چهارخطه پلیس راه به فیروزآباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح‌ها قرار گرفت.

استاندار لرستان همچنین در این سفر یک روزه خود به شهرستان سلسله با خانواده شهید احمد علیشاهی از شهدای عملیات حاج عمران دیدار کرد.

انتهای پیام/م

استاندار لرستان خواستار رفع مشکل طرح تونل اسپژ سلسله شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.