سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

شعار‌های ساختار شکن در دانشگاه تهران، نتیجه جوسازی از بیرون

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: مطالبات دانشجویی با ورود جوسازی‌های بیرون دانشگاه به داخل به سمت شعار‌های ساختار شکن و رادیکالی رفت.

اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: چند مسئله به صورت جدی حائز اهمیت است؛ در ابتدا باید به بستر تعارضات اخیر توجه کرد؛ ریشه اولیه این تعارضات، مجموعه‌ای از مطالبات اقتصادی مردم در زمینه معیشتی است که در همه شهر‌های کشور هم وجود دارد؛ البته متاسفانه اقشار متوسط و ضعیف جامعه بیشترین آسیب را در مشکلات اقتصادی می‌بینند.


دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به وعده‌های اقتصادی دولت در ماه‌های گذشته اظهار کرد: در ماه‌های پس از انتخابات، با وعده‌های دولت، مردم در انتظار بهبود شرایط معیشتی خود بودند که با تحقق نیافتن آن‌ها از سویی و افزایش برخی اقلام مورد نیاز، نارضایتی مردم بیشتر شد؛ در حقیقت انبوهی از مشکلات اقتصادی،  روی زمین مانده بود و مسئولین اراده‌ای برای حل آن نداشتند.

مطالبه‌گری وظیفه دانشجو است

کوهی مقدم با بیان اینکه اعتراض به مشکلات کشور یک حق برای مردم است؛ گفت: نفس اعتراض به مشکلات کشور برای مردم یک حق و برای دانشجو یک وظیفه است؛ دانشجو باید علم بر زمین مانده مطالبه‌گری را از زمین بردارد؛ باید از مسئولین کشور مطالبه کنیم که چرا در فضای کشور با وجود استعدادهای فراوان، شاهد رونق اقتصادی نیستیم.

برخی از نگرانی‌های اقتصادی مردم سود سیاسی بردند

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه هر کس مطالبه‌ای دارد باید از درخواست خود محافظت نماید؛ گفت: مردمی که مطالبات خود از مسئولین را مطرح می‌کنند باید از انحراف خواسته‌هایشان جلوگیری و در محافظت از آن اهتمام کنند تا برخی افراد فرصت طلب از فضای بوجود آمده سواستفاده نکنند؛ این روز‌ها بزرگترین ظلمی که به مردم و خواسته‌هایشان شد، این بود که عده‌ای با انحراف مطالبات مردم، بهره سیاسی بردند.

کوهی مقدم با اشاره به حوادث 9 دی امسال در دانشگاه تهران گفت: مطالبات دانشجویی در ابتدای روز شنبه آرام و با تاکید بر مسائل اقتصادی بود؛ برای مثال در دانشگاه شعار نان، کار، آزادی مطرح بود؛ اما متاسفانه با فضایی که بیرون از دانشگاه ایجاد شد و عده‌ای که در داخل دانشگاه حضور داشتند، اعتراضات به سمت شعار‌های ساختار شکن و رادیکالی پیش رفت؛ این در حالی است است که شرایط دانشگاه به دلیل حضور نخبگان، می‌تواند بر شرایط جامعه اثر گذار باشد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان این مطلب که مطالبات مردم باید قانونی مطرح شود، گفت: متاسفانه نحوه اعتراضات برای مردم مشخص نیست و دولت هم تا وقتی که دغدغه مردم به معضلی برای امنیت ملی تبدیل نشود، به آن توجهی نمی‌کنند، در این زمینه نقش نمایندگان مجلس و ائمه جمعه سراسر کشور فوق العاده مهم است تا با شنیدن مشکلات مردم، دولت را در حل این مشکلات کمک کنند.

کوهی مقدم با اشاره به بحث بودجه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، توجه جدی به اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی است؛ حل دغدغه‌های مردم نیازمند اراده جدی مسئولین بر رها کردن اتکا به نفت را می‌طلبد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مگه تو دانشگاه تهران هم تجمع کردند
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
وقتی طرف درس میخونه آخرش بیکار میمونه، چاره ای جزء این نداره !