سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی :

مجلس در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت می‌کند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به جدیت در برابر هرگونه افزایش قیمتی مقاومت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  جهانبخش محبینیا نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس شورای اسلامی گفت: تبعات اعتراضات و آشوبگری ها قطعا برای امنیت، اقتصاد و اشتغال می تواند نگران کننده باشد و بعد از این اعتراضات، رشد قیمت دلار و سکه دور از ذهن نخواهد بود و حتی میتوان گفت سرمایه گذارانی که قصد سرمایهگذاری داشته باشند، موجب فرار مغزها و سرمایه ها می شود.

محبی نیا افزود: این مسائل و تجمعات دو وجه دارد و نمی توان آن را کاملا سیاسی خواند؛ چون مردمی که در یک شهر کوچک زندگی می کنند، دنبال فضای سیاسی خاصی نیستند و بیشتر نگران معیشت خود هستند.

وی تصریح کرد: وجه دوم ماجرا اقتصادی است که این علت هم پذیرفتنی نیست، چون دانشجوی دانشگاه تهران خیلی به دنبال مسائل مربوط به معیشت نیست و بدون شک خواسته های این قشر سیاسی است، در هر حال علل به وجود آمدن چنین اعتراضاتی باید بررسی شود و نسبت به رفع نگرانی تمام اقشار اقدامات لازم صورت گیرد.

محبی نیا با بیان اینکه این تجمعات از سه عامل تاثیر پذیرفتهاند، افزود: در تشریح این سه عامل باید گفت، اول اظهارات برخی از افرادی که به جای پاسخگویی مدعی هستند، دوم عوامل سلطنت طلب و سوم ارائه لایحه بودجه و افزایش سرسام آور قیمت کالاها به علت افزایش قیمت حامل های انرژی، در این ماجرا سهم داشتهاند.

وی تصریح کرد: لایحه بودجه که از دولت گذشت و تقدیم مجلس شد، پس مجلس باید غیرت خود را نشان دهد و از افزایش قیمت هر نوع حامل انرژی جلوگیری کند که این اقدام نه به خاطر امتیاز دادن بلکه به دلیل توجه به حقوق مردم لازم است و باید نگرانی های جامعه کنترل شود.

محبی نیا افزود: مجلس به جدیت در برابر هرگونه افزایش قیمتی مقاومت می کند، چون جنس نماینده ها از خود مردم است و هم چنین در بحث پرداخت یارانه ها نیز پیگیر خواهیم بود که افراد مستحق و خانواده هایی که زیر خط فقر هستند، منتفع شوند و یارانه  افرادی که درآمد بیشتر از حد معمول دارند قطع شود.

انتهای پیام/م

تبعات اعتراضات برای امنیت، اقتصاد و اشتغال نگران کننده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.