سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی از پیشکسوت تئاتر فارس

از نادر شهسواری پیشکسوت تئاتر فارس تجلیل شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور در محل اجرای نمایش تئاتر «شیش و بش» از نادر شهسواری پیشکسوت تئاتر فارس تجلیل کرد.

بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه باید بر اصول نمایش ایرانی و نگاه ویژه به زبان محلی و ریشه‌های فولکلوریک توجه شود، تصریح کرد: نگاه ویژه به اصول نمایش ایرانی، اجرا‌های متعدد نمایش‌های کمدی تخته حوضی، نگاه ویژه به زبان محلی و ریشه‌های فولکلوریک ایرانی از شاخصه های این هنرمند فرهیخته است.

وی اضافه کرد: نادر شهسواری از بازیگران و کارگردانان قدیمی تئاتر کشور است که علاوه بر کارگردانی، طراحی و ساخت دکور، در زمینه بازیگری نیز صاحب تجربه‌های ارزنده‌ای در گونه‌های مختلف نمایشی است.

مریدی ادامه داد: تئاتر کمدی «شیش و بش» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی نادر شهسواری با حضور نسل‌های مختلف تئاتر شیرازاز نهم دی به مدت ١٠ شب از ساعت ١٩ و ۳۰ دقیقه به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش‌نامه، روابط و کشاکش دو خانواده به زبان طنز بازگو می‌شود.

نادر شهسواری بازیگری و کارگردانی آثار مطرحی همانند آثار برتولت برشت، اکبر رادی را در کارنامه خود دارد و حضور مستمر به عنوان یکی از سیاه بازان شیراز و کشور از جمله فعالیت‌های او در زمینه بازیگری است.

انتهای پیام/ن

تجلیل از پیشکسوت تئاتر فارس 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.