سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خبر داد؛

فراهم شدن زیرساخت‌ اجرای طرح دولت الکترونیک در 260 روستای سمنان

زیرساخت لازم برای اجرای طرح دولت الکترونیک در بیش از 260 روستای استان سمنان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه رییس‌جمهور تاکید زیادی بر اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک در کشور دارد، گفت : دکتر روحانی تاکید بسیار زیادی بر شفافیت و شفاف‌سازی در دستگاه های اجرایی دارد و این مهم با اجرایی شدن دولت الکترونیک تا حد زیادی محقق می‌شود.

وی از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان بازوی اجرایی در توسعه دولت الکترونیک نام برد و اظهار داشت : اگرچه ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان سمنان تا حد زیادی زمان‌بر و طولانی شد اما با این حال، سمنان همچنان از استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های مرتبط با دولت الکترونیک است.

میررضایی با بیان این که بخش زیادی از زیرساخت‌های مرتبط با توسعه دولت الکترونیک در استان سمنان آماده شده است ، بیان داشت : اقدامات و هماهنگی‌ها و هم افزایی بین‌دستگاهی و همراهی استاندار پیشین، تشکیل کارگروه تخصصی دولت الکترونیک با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تفکیک خدمات دولت الکترونیک و گردآوری خدمات دولت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی ، راه‌اندازی مرکز داده استان و پیگیری ایجاد مرکزی برای تبادل داده‌ها، راه‌اندازی پنجره واحد استانی از جمله اقداماتی است که در استان با هدف فراهم کردن مقدمات دولت الکترونیک در استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد استانی به منظور ایجاد دولت الکترونیک در استان ، تصریح کرد : در این پنجره واحد همه تبادلات دولت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ایجاد دولت الکترونیک علاوه بر شفافیت زمینه سرعت در بسیاری از امور و رفاه اجتماعی را فراهم می‌کند، افزود : دولت الکترونیک محدود به مناطق شهری نیست و مناطق روستایی نیز از این مزیت بهره‌مند می‌شوند.

میررضایی به توازن جغرافیایی در انتخاب این روستاها در استان اشاره و اظهار داشت : باتوجه به فراوانی بالای روستاها در شرق استان و متناسب با جمعیت روستایی سهم 2 شهرستان شاهرود و میامی از این طرح پنج روستا، سهم دامغان سه روستا و سهم گرمسار و سمنان هرکدام یک روستا بوده است.

انتهای پیام / ذ

استان‌ سمنان ، پیشرو در توسعه زیرساخت‌های مرتبط با دولت الکترونیک است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.