سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست تخصصی کتاب خوان ویژه سربازان وظیفه در سنندج

با مشارکت کتابخانه های عمومی و پادگان ارتش لشکر 28 استان کردستان نشست تخصصی کتاب خوان ویژه سربازان وظیفه در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ابتدای نشست تخصصی کتاب خوان ویژه سربازان وظیفه که با حضور و استقبال گسترده سربازان وظیفه پادگان ارتش لشکر 28 استان کردستان در حسینیه این نهاد برگزار شد با اشاره به نقش مهم کتاب در سعادتمندی و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه ، گفت: کتاب خواندن به ارتقای سطح فکری و بهبود کیفیت زندگی منجر می شود.

احمدی عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقای سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه در هر پایگاه اجتماعی و سطح تحصیلی از وظایف و اولویت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست های کتاب خوان یکی از اقدامات این نهاد فرهنگی است که با هدف جلب توجه عموم مردم به مقوله کتاب آغاز شده و تاثیرات مثبتی نیز داشته است.

احمدی تصریح کرد: «کتاب خوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه طرح مذکور در سراسر کشور اجرا می شود، گفت: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

وی تصریح کرد: چشم انداز برگزاری نشست های کتاب خوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع های کوچک خانوادگی است تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

احمدی با تاکید بر اینکه کتاب خوانی نیاز تمام اقشار جامعه است، افزود: نیروهای نظامی نیز همانند سایر افراد از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند توجه ویزه ای به مطالعه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه لشکر 28 کردستان دارای 2 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است، افزود: کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) ویژه سربازان وظیفه و کتابخانه مشارکتی علامه طباطبایی به نیروهای کادری و خانواده هایشان خدمات ارائه می دهد.

وی عنوان کرد: فعالیت دو باب کتابخانه در این مکان نظامی بسیار قابل تقدیر و نشان از توجه ویژه این قشر به مقوله کتاب و مطالعه دارد.

در ادامه این نشست تخصصی، کتاب های «چرا بچه من حرف گوش نمی کند؟»،«ضحاک»، «مسئولیت پذیری»، «راز زندگی»، «تقوا رمز پیروزی» به ترتیب توسط سربازان وظیفه «امیر رحمتی»، «سامان نادری»، «محمد فرجی»، «ناصح کریمی» و «اکبر معظمی» برای حاضران ارائه شد.

در پایان این نشست تخصصی کتاب خوان از ارائه دهندگان کتاب و همچنین مسئولان کتابخانه های مشارکتی پادگان ارتش لشکر 28 کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ د م ع

کتاب خوانی نیاز تمام اقشار جامعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.